خرما در رژیم لوکارب

رژیم لاغری برای دختر 11 ساله
رژیم لاغری برای دختر ۱۱ ساله
2021/05/20
برای تقویت پوست چی بخوریم
برای تقویت پوست چی بخوریم
2021/05/20
خرما در رژیم لوکارب

خرما در رژیم لوکارب

در این مقاله قصد داریم درباره نقش خرما در رژیم لوکارب با شما مخاطبان گرامی و خوانندگان عزیز صحبت و گفتگو کنیم و مطالب خوب و مناسبی به سمع و نظر شما خوبان برسانیم، بنابراین از شما دعوت به عمل می آوریم تا پایان ما را همراهی نمایید.

اگر بخواهیم حساب کنیم، چند سالی است که رژیم لوکارب به سبب کاهش وزن زیادی که ایجاد می کند، خیلی معروفیت پیدا کرده است. بدون شک یکی از علمی ترین و هم چنین بی خطر ترین رژیم های غذایی در سراسر جهان رژیم لوکارب می باشد و در واقع سوال این است که چرا رژیم لوکارب تا این اندازه در دنیا طرفدار دارد؟ که در پاسخ به این سوال می توان گفت: زیرا با ایجاد حس سیری و بدون گرسنگی به لاغری فرد کمک می کند.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد رژیم لوکارب با ما در تماس باشید.

۰۲۱۲۲۸۷۹۴۰۹

خرما در رژیم لوکارب

خرما در رژیم لوکارب

رژیم لوکارب

در ارتباط با رژیم لوکارب یا همان رژیم کم کربوهیدرات باید گفت که این راهکار به آسانی به شما کمک می کند تا قادر باشید، مسئله کاهش وزن، کنترل کردن دیابت و سایر وضعیت های مرتبط با سلامتی را تجربه نمایید. ما در این نوشتار می خواهیم نکات مهمی درباره رژیم لوکارب از جمله فواید، کاربردها، چگونگی انجام و دیگر موارد مرتبط با شما گفتگو کنیم.

رژیم لوکارب

رژیم لوکارب

در ادامه ی مقاله نقش خرما در رژیم لوکارب، ابتدا خواص و کاربردهای مهم و اساسی میوه ی خرما را برای شما عزیزان می گوییم، سپس به بررسی رژیم لوکارب و خرما در رژیم لوکارب می پردازیم. در ابتدا به ذکر سوالاتی و هم چنین طرح موضوعاتی در رابطه با خرما در رژیم لوکارب خواهیم پرداخت و در ادامه به تشریح هر کدام از موارد می پردازیم، پس با ما باشید.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

آشنایی با میوه ی خرما و نقش خرما در رژیم لوکارب

فایده های مصرف میوه ی خرما چیست؟

پزشکان در مورد مصرف خرما و فواید آن چه نظراتی دارند؟

در رژیم های لاغری، از جمله رژیم لاغری لوکارب از خرما چگونه می توان استفاده کرد؟

رژیم لوکارب یا رژیم کم کربوهیدرات چیست؟

مزایای استفاده از رژیم لوکارب چیست؟

اصول اولیه رژیم لوکارب کدام هستند؟

انواع رژیم لوکارب کدام هستند؟

کاهش پیدا کردن اشتها با استفاده از رژیم لوکاب به چه صورت می باشد؟

 

آشنایی با میوه ی خرما و نقش خرما در رژیم لوکارب چیست؟

در بخش ابتدایی از مباحث مرتبط با موضوع خرما در رژیم لوکارب می خواهیم در مورد میوه ی پر خاصیتی به نام خرما و نقش آن در این رژیم غذایی صحبت کنیم.

میوه ی درخت نخل را که در منطق گرمسیری می روید را خرما می گویند، این میوه هزاران سال است که در خاورمیانه به عنوان غذای اصلی مورد استفاده قرار می گیرد، خرما انواع مختلفی دارد که در سراسر دنیا مردم از آن ها استفاده می کنند. این میوه را می توان به تنهایی و یا با مخلوط با مواد دیگر از آن دسر و غذاهای مختلف تهیه کرد، این میوه می تواند جایگزین بسیار خوبی برای قند سفید و شکر سفید باشد. این میوه هم به صورت تازه و هم به صورت خشک قابل استفاده می باشد.

مصرف میوه ی خرما به دلایلی که در ادامه برای شما عزیزان مطرح خواهیم کرد تا مدت زیادی به فرد احساس سیری می دهد، بنابراین یک میوه ی خوبی در زمینه ی کاهش وزن محسوب می شود، اما باید دقت شود که در مصرف آن نباید زیاده روی شود. در ادامه به صورت تیتروار فواید مصرف خرما در رژیم لوکارب را ارائه می دهیم.

فایده های مصرف میوه ی خرما چیست؟

حال که با میوه ی خرما و نقش خرما در رژیم رژیم لوکارب آشنایی پیدا کرده اید، بنا داریم در این قسمت فواید استفاده از این میوه را برایتان بیان نماییم پس ما را همراهی کنید.

فایده های مصرف میوه ی خرما چیست؟

فایده های مصرف میوه ی خرما چیست؟

خرما یک میوه ی بسیار مغذی می باشد:

خرما میوه ای است، سرشار از انواع مواد معدنی و ویتامین ها. در واقع درمصرف ۱۰۰ گرم خرما تقریبا مواد زیر قابل دریافت می باشند:

پروتئین: ۲ گرم

کالری: ۲۷۷

کربوهیدرات: ۷۵ گرم

آهن: ۵% از RDI

پتاسیم: ۲۰% از RDI

منگنز: ۱۵% از RDI

مس: ۱۸% از RDI

منیزیم: ۱۴% از RDI

فیبر: ۷ گرم

ویتامین B6: 12% از RDI

آنتی اکسیدان بالا

از دیگر خواص مهم خرما، آنتی اکسیدان بالای این میوه می باشد.

خرما دارای فیبر بسیار خوبی است که می تواند در جهت کاهش وزن از آن کمک گرفت. همان طور که در بالا گفته شد در ۱۰۰ گرم خرما حدود ۷ گرم فیبر موجود است که معادل یک وعده ی ۳٫ ۵ میلی لیتری می باشد.

همان طور که می دانیم وجود فیبردر مواد مصرفی غذایی از یبوست جلوگیری می کند و در حقیقت تضمینی برای سلامت دستگاه گوارش می باشد. با توجه با آن چه که در مورد رژیم لوکارب خواهیم گفت و اینکه در این رژیم استفاده از مواد مغذی مهم می باشد، بنابراین به نظر می رسد بتوان خرما در رژیم لوکارب را گنجاند.

آنتی اکسیدان بالا

آنتی اکسیدان بالا

پزشکان در مورد مصرف خرما و فواید آن چه نظراتی دارند؟

حال که با فواید استفاده از خرما آشنایی پیدا کرده اید، در این جا به نظرات پزشکان در ارتباط با مصرف این میوه و فواید آن از دید پزشکان اشاره می کنیم:

خرما تقویت کننده ی خوبی برای استخوان ها می باشد.

میوه ی خرما یبوست و اختلالات دیگری که ممکن است، در روده باشد، را تسکین می دهد

برای درمان کم خونی یک منبع مصرفی بسیار مفید است.

به نظر می رسد سلامتی قلب را بالا می برد.

میوه ی خرما انرژی زا می باشد

خرما در درمان آلرژی کمک کننده است

در درمان اسهال نیز ممکن است، کمک کننده باشد

مطالب گفته شده در بالا، بخشی از موارد درمانی و بهداشتی است که مصرف خرما برای انسان به دنبال دارد، با توجه به همین بخشی که گفته شد، بنابراین نمی توان نقش خرما را در رژیم های لاغری نادیده بگیریم.

با مطالب عنوان شده در بالا در بخش بعدی می خواهیم در مورد نحوه استفاده از خرما در رژیم لوکارب گفتگو کنیم و چگونگی بهره گیری از آن را در این نوع رژیم لاغری توضیح دهیم.

پزشکان در مورد مصرف خرما و فواید آن چه نظراتی دارند؟

پزشکان در مورد مصرف خرما و فواید آن چه نظراتی دارند؟

در رژیم های لاغری، از جمله رژیم لاغری لوکارب از خرما چگونه می توان استفاده کرد؟

فروکتوز نوعی قند طبیعی می باشد که در برخی از میوه ها از جمله خرما وجود دارد. به همین علت می باشد که خرما دارای طعم شیرین می باشد، علاوه بر آن طعم آن ظریف کارامل مانند می باشد، بنابراین یکی از جایگزین های خوبی که در رژیم های لاغری می توانیم جایگزین شکر سفید کنیم، خرما یا همان خمیر خرما می باشد.

خمیر خرما از مخلوط کردن خرما با آب در دستگاه مخلوط کن به دست می آید، قانون جایگزین کردن شکر با خمیر خرما نسبت ۱: ۱ می باشد، یعنی اگر در دستوری ۱ پیمانه شکر لازم باشد، جایگزین آن ۱ پیمانه خمیر خرما خواهد بود.

البته در برخی موارد نیز می توانیم از شیره ی خرما به عنوان جایگزینی برای شکر استفاده کنیم. با این جایگزینی ها علاوه بر این که از مضرات مصرف شکر در امان خواهیم ماند، می توانیم از مواد مغذی و مزایایی که در بالا برای خرما گفته ایم، بهره ببریم.

ذکر این نکته را ضروری می دانیم که اگر چه خرما دارای مواد مغذی خوبی مانند فیبر و آهن و… می باشد، اما کالری آن نیز نسبتا بالا می باشد، بنابراین اعتدال در مصرف این خوراکی خوشمزه را تاکید می کنیم. علاوه بر این، اگر گرم مزاج هستید، ممکن است، زیاده روی در مصرف خرما، جوش های پوستی و یا حساسیت را برای شما به همراه داشته باشد.

در مقدار مصرف روزانه ی خرما نمی توان به صورت کلی مطلبی را گفت، چرا که به عنوان مثال مصرف زیاد برای افرادی که ساکن مناطق گرمسیری که محل رویش نخل می باشد، می توانند نسبت به دیگر مناطق مصرف بالاتری داشته باشند.

رژیم لوکارب یا رژیم کم کربوهیدرات چیست؟

همان طور که در سوالات قبلی ملاحظه کردید ما به خواص و کاربردها و نکاتی درباره میوه خرما اشاره کردیم و حال در این قسمت از نوشتار مربوط به خرما در رژیم لوکارب بنا داریم در زمینه ی رژیم لوکارب اطلاعات مفیدی برای شما عرضه داریم.

رژیم لوکارب یا رژیم کم کربوهیدرات چیست؟

رژیم لوکارب یا رژیم کم کربوهیدرات چیست؟

رژیم لوکارب یا لوکرب یک نوع سبک غذایی با کربوهیدرات کم و البته سرشار از پروتئین، چربی و هم چنین می باشد. در ضمن کربوهیدارت هایی مثل: پاستا، نان سفید و نیز قندها حذف و یا محدود می گردند. لازم به بیان است که این نوع رژیم غذایی را می شود، به روش های گوناگونی به انجام رساند و این که پژوهش ها بیانگر آن است که رژیم لوکارب نوعی رژیم است که کمک زیادی به لاغری و بهبود سلامتی می کند.

در بررسی های به عمل آمده در مورد رژیم غذایی لوکارب، پژوهشگران متوجه شده اند که بسیاری از نشانگرهای سلامتی از جمله قندخون، فشار خون، تری گلیسید خون و HDL ( کلسترول خوب) به واسطه ی گرفتن این رژیم غذایی لوکارب بهبود بخشیده شده است.

مزایای استفاده از رژیم لوکارب چیست؟

لاغری آسان و فوری به کمک رژیم لوکارب:

محدود نمودن مصرف کربوهیدرات ها سریع ترین، راحت ترین و موثرترین راهکار در جهت کاهش وزن و لاغری می باشد.

لاغری آسان و فوری به کمک رژیم لوکارب:

لاغری آسان و فوری به کمک رژیم لوکارب:

کم کردن سایز در قسمت شکم و پهلو:

چربی هایی که در قسمت میان تنه یعنی شکم و پهلو قرار دارند، اطراف ارگان ها را پوشش می دهند. مقدار زیاد چربی های این قسمت از بدن موجب ایجاد اختلالات متابولیسمی می گردند. به کار گیری از رژیم لوکارب برای کاهش چربی های و کاهش سایز در این بخش کمک خواهد نمود.

کاهش گلیسیرید به پیروی از رژیم لوکارب:

هنگامی که اشخاص مصرف کربوهیدرات شان را محدود و کم می نمایند، تری گلیسیرید خون آن ها افت می کند.

افزایش اچ دی ال کلسترول خوب:

ایپوپروتئین با تراکم زیاد را اچ دی ال کلسترول می نامند و میزان بالای آن خطرات بیماری قلبی را کاهش می دهد. استفاده از رژیم لوکارب برای افزایش میزان و سطح اچ دی ال کلسترول موثر می باشد.

پایین آمدن قند خون و انسولین:

استفاده از رژیم لوکارب خصوصا برای اشخاص دیابتی خیلی مفید و سودمند می باشد و هم چنین سطح و مقاومت انسولین را به طور قابل توجهی پایین می آورد.

پایین آمدن فشار خون به کمک رژیم لوکارب:

فشار خون بالا از جمله موارد مهم و تاثیرگذار در خیلی بیماری ها مانند سکته و بیماری قلبی و کلیه می باشد که رژیم لوکارب به شکل موثری آن را کم می کند.

اصول اولیه رژیم لوکارب کدام هستند؟

اصول اولیه رژیم غذایی در رژیم لوکارب به صورت کلی به شرح ذیل می باشند:

مواد خوراکی مجاز:

این مواد خوراکی شامل گوشت، ماهی، ماکیان، میوه و از جمله خرما، سبزیجات، آجیل، دانه ها، محصولات لبنی پرچرب، چربی های سالم، بعضی از تکمه ای ها مثل سیب زمینی و هم چنین غلات کامل می باشند.

_ نوشیدنی های که در رژیم غذایی کم کربوهیدرات لوکارب مفید می باشند: برخی از این نوشیدنی ها مانند آب، قهوه، چای و آب به عنوان یک نوشیدنی کامل می باشند، می توان گفت قهوه و چای نیز به همین صورت هستند. سعی کنید، از شیرین کننده ها استفاده نکنید، در قهوه و یا چای، مقدار شیر و یا خامه ای که وجود دارد، برای تان خوب است، البته در مصرف کافیئن دار نیز نباید زیاده روی کرد.

پیشنهاد می کنیم از پست نمونه رژيم لوكرب دیدن کنید.

مواد خوراکی غیر مجاز:

این گونه مواد خوراکی مشتمل بر قند، مواد غذایی نگه دارنده، آرد سفید، روغن دانه ها، چربی های ترانس، محصولات غذایی کم چرب و فرآوری شده می باشد.

مواد خوراکی غیر مجاز:

مواد خوراکی غیر مجاز:

انواع رژیم لوکارب کدام هستند؟

الگوی غذایی لوکارب دارای ۸ نوع و روش غذایی می باشد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم و برخی از این رژیم ها برای شما عزیزان توضیح می دهیم: ۱- رژیم غذایی لوکارب معمولی ۲- رژیم غذایی کتوژنیک ۳- LCHF یا همان لوکارب پرچرب ۴- لوکارب پالئو ۵ – رژیم اتکینز ۶ – اکو اتکینز ۷- کربوهیدرات صفر ۸- رژیم لوکارب مدیترانه ای

رژیم غذایی لوکارب معمولی: در این روش غذایی کم کربوهیدرات، تعریف خاصی ندارد. این رژیم به صورت استفاده محدود از کربوهیدرات و یا عدم استفاده از کربو هیدرات می باشد. در این رژیم از کربوهیدرات کم تر و پروتیئن بیشتر نسبت به رژیم غذایی معمولی استفاده می شود. این رژیم معمولا بر مصرف گوشت، مرغ، دانه ها، آجیل ها، سبزیجات، میوه ها وچربی های سالم تاکید اساسی دارد، هدف اصلی این رژیم این است که غذاهای پر کربوهیدرات مانند برنج، غلات و فست فودها و نوشیدنی های شیرین را به حداقل برسانید.

انواع رژیم لوکارب کدام هستند؟

انواع رژیم لوکارب کدام هستند؟

محدوده ی مصرف کربوهیدرات شما بستگی به هدف شما دارد، ولی به طور کلی می توان به صورت کلی رنج زیر را در نظر گرفت:

مصرف ۱۰۰-۱۵۰ گرم: همراه با ورزش مکرر و با شدت بالا، برای حفظ وزن که در این محدوده می توانید برخی از مواد غذایی نشاسته ای  مانند سیب زمینی و میوه ی زیاد را نیز مصرف کنید. به نظر می رسد مصرف خرما در رژیم لوکارب در این نوع بلامانع می باشد.

مصرف ۵۰- ۱۰۰ گرم: برای کاهش وزن آهسته و به صورت پایدار مصرف کربوهیدرات را در این بازه در نظر می گیرند، در این محدود مصرف خوبی از میوه و سبزیجات می توانید داشته باشید.

مصرف زیر ۵۰ گرم: برای کاهش وزن سریع از این محدوده استفاده می شود. در این رژیم می توانید سبزیجات زیادی مصرف کنید، اما مصرف میوه بستگی یه قند آن ها دارد، باید شاخص قند خون را محدود کنید.

محدوده ی مصرف کربوهیدرات شما بستگی به هدف شما دارد، ولی به طور کلی می توان به صورت کلی رنج زیر را در نظر گرفت:

محدوده ی مصرف کربوهیدرات شما بستگی به هدف شما دارد، ولی به طور کلی می توان به صورت کلی رنج زیر را در نظر گرفت:

در ادامه ی مقاله خرما در رژیم لوکارب، یکی از انواع این رژیم ۸ تایی که بسیار پر طرفدار هم می باشد، را برای شما عزیزان توضیح می دهیم:

رژیم غذایی و لاغری لوکارب مدیترانه ای: رژیم مدیترانه ای بخصوص در بین متخصصان امر بهداشت بسیار محبوب و پرطرفدار می باشد. این رژیم همان طور که از نام آن پیداست براساس غذاهای سنتی کشورهای مدیترانه ای ساخته شده است، تاریخ این رژیم به اوایل قرن بیستم برمی گردد.

مطالعاتی که در زمینه ی این رژیم صورت گرفته شده است، عنوان می کند که احتمالا این رژیم باعث پیشگیری از بیماری هایی مانند دیابت نوع۲، سرطان پستان و بیماری های قلبی – عروقی می شود. در این رژیم برخلاف رژیم معمولی لوکارب به جای مصرف گوشت قرمز، بر مصرف ماهی، به جاب چربی هایی مانند کره بر روغن زیتون تاکید داشته و علاوه بر آن مصرف غذاهایی با کربوهیدرات بالا مانند غلات کامل را محدود می کند.

فواید رژیم غذایی لوکارب مدیترانه ای:

کاهش وزن ۲- بهبود دیابت نوع ۲ ۳- تضمین سلامت دستگاه گوارش ۴- کاهش ذخایر چربی

کاهش پیدا کردن اشتها با استفاده از رژیم لوکاب به چه صورت می باشد؟

حال که تا اندازه ای با رژیم لوکارب آشنا شده اید، تصمیم داریم درباره نحوه کاهش یافتن اشتها به کمک رژیم لوکارب با شما صحبت کنیم. شاید اکثرا این را بدانید که بدترین جنبه گرفتن رژیم، گرسنگی می باشد، ولی قابل توجه شما این که خبر خوبی برایتان داریم و آن این است که شما می توانید با دنبال نمودن رژیم لوکارب کاهش خودکار اشتهای خود را تجربه نمایید.

در این رژیم شما به طور هم زمان با کم مصرف نمودن کربوهیدرات ها، در جهت افزایش پروتئین های کیفیت دار و هم چنین چربی های سالم پیش خواهید رفت. مصرف کردن پروتئین و نیز چربی نه فقط باعث کاهش اشتها می گردد، بلکه برای مدت زمان بیشتری شما را سیر نگه خواهد داشت.

مصرف کردن پروتئین کافی خیلی برای کنترل نمودن اشتها با اهمیت و مهم می باشد. لازم است، بدانید که پروتئین دارای خاصیت کاهش دهندگی اشتها می باشد و به صورت خودکار کالری تان را کاهش می دهد. پروتئین با بالا بردن ساخت هورمون های سیری و سرکوب کردن هورمون های گرسنگی به ایجاد حس سیری بیشتر و لاغری کمک می نماید. با مصرف نمودن پروتئین های کیفیت دار برای مدت طولانی تری احساس سیری خواهید کرد و به آسانی جلوی پرخوری تان را خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که چربی های سالم برای کاهش دادن اشتها خیلی مهم می باشند و نبایستی از آن ها غفلت نمود. این چربی ها برای کار گوارش احتیاج به زمان بیشتری خو. اهند داشت و سرعت خالی شدن معده را کم تر می کند. برای چربی های سالم می توان روغن زیتون، آووکادو، روغن نارگیل و آجیل ها را مثال زد.

کاهش پیدا کردن اشتها با استفاده از رژیم لوکاب به چه صورت می باشد؟

کاهش پیدا کردن اشتها با استفاده از رژیم لوکاب به چه صورت می باشد؟

سخن پایانی

همان طور که در نوشتار مربوط با خرما در رژیم لوکارب ملاحظه کردید این رژیم غذایی از بهترین و اثربخش ترین رژیم های غذایی به منظور کاهش وزن و اشتها می باشد و مدت زمان طولانی است که رژیم غذایی لوکارب در ردیف رژیم های غذایی محبوب قرار گرفته است.

قبلا این نوع رژیم غذایی خیلی بحث برانگیز بوده، ولی امروزه محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. در بین عموم مردم مشهور شده است که چربی برای بدن و سلامتی مضر است و قفسه های سوپرمارکت ها و فروشگاه های بزرگ از انواع و اقسام محصولات رژیمی کم چربی که در عین حال غنی از شکر هستند، را پر کرده اند.

اما تحقیقات جدید نشان می دهند که نه تنها از چربی های طبیعی نباید ترسید، بلکه می توان با محدود کردن نشاسته و قند مصرفی خود، از چربی های مفید که بدن برای سلامتی به آن ها نیاز دارد، به نحو احسن استفاده کرد.

زمانی که شما مصرف قند و شکر را بسیار محدود کرده باشید، قند خون تثبیت می شود

زمانی که شما مصرف قند و شکر را بسیار محدود کرده باشید، قند خون تثبیت می شود و اتفاقی که در نتیجه ی این کار می افتد این است که سطح انسولین در چربی ذخیره کننده انسولین را کم می کند و همین کار باعث می شود که چربی سوزی در بدن اتفاق بیفتد، پس شما احساس سیری بیشتری خواهید کرد و در کل به طور طبیعی کاهش مصرف مواد غذایی، کاهش وزن را به دنبال خواهد داشت.

با توجه به مطالعاتی که صورت گرفته شده است، رعایت رژیم لوکارب باعث کاهش وزن و  حتی کنترل قند خون می شود. همین قدر بدانید که رژیم لوکارب در مقایسه با دیگر رژیم های کم چرب دیگر در کوتاه مدت باعث کاهش وزن بیشتری خواهد شد. امیدواریم که مطالب گفته شده در این مقاله توانسته باشد، اطلاعات خوبی را در زمینه رژیم لوکارب و هم چنین نقش خرما در رژیم لوکارب برایتان مطرح کرده باشد و شما عزیزان نهایت بهره و استفاده را از آن ها برده باشید و رضایت تان تامین شده باشد.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید