دکتر مشاوره چاقی

لیست غذای گیاهخواران
لیست غذای گیاهخواران
2020/11/29
متخصص تغذیه اطفال
متخصص تغذیه اطفال
2020/11/29
دکتر مشاوره چاقی

دکتر مشاوره چاقی

دکتر مشاوره چاقی را باید چگونه انتخاب کنیم ؟ آیا شما هم به دنبال یک پزشک مشاور چاقی هستید ؟ به راستی که یافتن یک پزشک مشاور چاقی مناسب این روزها کار بسیار سختی است. ما در این مطلب میخواهیم مفصلا درباره دکتر مشاوره چاقی با شما صحبت کنیم.

دکتر مشاوره چاقی

دکتر مشاوره چاقی

در این مقاله به توضیحات بسیار مفصلی درباره وظایف دکتر مشاوره تغذیه و چگونگی انتخاب یک پزشک مناسب و همچنین مهمترین ویژگی های یک پزشک مشاور تغذیه و چاقی با شما صحبت خواهیم کرد. اگر شما نیز به دنبال یک دکتر مشاوره چاقی هستید پیشنهاد میکنیم حتما این مقاله را مطالعه و از آن استفاده کنید.

آنچه در این مطلب خواهید خواند :

دکتر مشاوره چاقی کیست ؟

دکتر مشاوره چاقی چه کارهایی انجام میدهد ؟

چه کسانی باید به پزشک مشاوره چاقی مراجعه کنند ؟

ویژگی های یک دکتر مشاوره چاقی خوب چیست ؟

جمع بندی مطلب

 

دکتر مشاور چاقی کیست ؟

اگر شما اضافه و چاقی دارید و به‌ دنبال راه درمانی برای کاهش وزن هستید. حتماً احتیاج به مشورت با یک دکتر مشاوره چاقی یا یک متخصص تغذیه خواهید داشت. در این قسمت از مواد می‌خواهیم به معرفی متخصص تغذیه بپردازیم که با استفاده از تخصص‌ های خود می‌تواند بهترین راه لاغری و یا اگر شما نیازمند به چاقی بیشتری باشید، بهترین راه چاقی را در اختیار شما قرار می دهند.

یک متخصص تغذیه خوب در زمینه تغذیه و غذا به مردم مشاوره می دهد و به آن‌ها خواهند گفت که چه غذاهایی مصرف کنند تا زندگی سالم و سبک زندگی متفاوتی را تجربه کنند و همین طور به سلامت افراد در این دوره توجه ویژه‌ ای خواهد داشت.

دکتر مشاور چاقی کیست ؟

دکتر مشاور چاقی کیست ؟

به‌ عنوان مثال کسانی که از بیماری‌ های قلبی و عروقی رنج می‌برند نباید از غذاهایی که دارای نمک زیاد هستند استفاده کنند و دکتر تغذیه به آن‌ها توصیه می‌کند که غذاهای کم‌ نمک مصرف کرده تا به سلامت جسمی مناسبی برسند.

همین طور افرادی که دچار لاغری لاغری بیش از حد یا چاقی بیش از حد هستند مناسب با شرایطی که دارند باید رژیم غذایی مرتبط را دریافت کنند تا سلامت جسمانی آن‌ها افزایش پیدا کند.

دکتر مشاوره چاقی چه کارهایی انجام میدهد ؟

درباره تغذیه با بیمار صحبت میکند :

یک پزشک مشاور خوب و قابل اعتماد درباره تغذیه فعلی و روش رژیم درمانی خود با بیمار صحبت خواهد کرد. یک پزشک خود را موظف میداند تا تمامی شرایط را برای فرد بیمار بیان کند و محدودیت ها و آزادی های تغذیه ای را برای فرد بیمار کاملا توضیح دهد. این کار سبب میشود تا بیمار بیشتر به پزشک خود اعتماد کرده و در صورت لازم سوالات خود را بدون هیچ واهمه ای از وی پرس و جو کند.

نیازهای تغذیه ای و بهداشتی بیمار را بررسی میکند :

این یکی از مهمترین بخش های کار پزشک مشاور است، یک پزشک مشاور وظیفه دارد تا تمامی نیازهای یک بیمار را بررسی کرده و با توجه به نیازهای پزشکی و بهداشتی فرد دستورات و رژیم غذایی مناسب را برای وی اعمال و تجویز خواهد کرد. این بخش بسیار حائز اهمیت است زیرا ممکن است فرد به دلیلی مانند بیماری و یا حساسیت های دارویی یا غذایی توانایی مصرف موادی را نداشته باشد و سبب شود وی در صورت عدم آگاهی دچار عوارض های دارویی یا غذایی بسیاری شود. این مورد توسط پزشک حتما باید بررسی گردد.

برنامه غذایی مناسب با توجه به هزینه و شرایط بیمار :

پزشک متخصص باید برنامه غذایی خود را با توجه به هزینه ها تعیین کرده و به فرد بیمار ابلاغ کند. همچنین شرایط فعلی جسمی و روحی بیمار در این مورد بسیار مطرح است. باید پزشک به مواد مورد نیاز بدن اهمیت داده و آنان را الویت کار و برنامه رژیمی خود بداند. همچنین اگر بدن فرد نیازمند دریافت مواد غذایی به مقدار بیشتر است باید آنان را با توجه به هزینه هایی که فرد باید تقبل کند و همچنین شرایط جسمی بدن فرد در نظر بگیرد.

شما در حال خواندن مقاله دکتر مشاوره چاقی هستید.

اثرات برنامه غذایی را ارزیابی کند :

پزشک مربوطه باید به صورت دوره ای نتایج رژیم و برنامه غذایی و دارویی خود را سنجیده و نتایج آنان را در فواصل مختلف و البته گوناگون بسنجد. این کار باعث میشود تا اطلاعات دقیق تری از وضعیت جسمانی فرد بیمار داشته باشد و همچنین در مواقع لزوم تغییرات احتمالی را در برنامه غذایی وی اعمال کند.

حتی ممکن است بدن فرد در این دوره به رژیم واکنش مطلوب نشان داده و با حذف برخی از دستورات رژیمی بتوان وزن و سلامت فرد را به تثبیت رساند. از مهمترین وظایف دکتر مشاوره چاقی پیگیری وضعیت جسمانی فرد بیمار است.

پیشنهاد می کنیم از پست مشاوره رژیم کتوژنیک دیدن کنید

دانش خود را به روز کند :

از مهمترین وظایف یک پزشک داشتن دانشی به روز و اطلاع از آخرین تغییرات علوم تغذیه ای است. فرد باید همیشه دانش خود را ارتقا داده و از آن بهره مند شود. ممکن است برنامه غذایی تجویزی که ماه پیش برای فردی تجویز شده در این ماه برای وی مضر باشد و علت آن فقط میتواند افزایش علوم تغذیه ای و پیشرفت در این زمینه باشد. به همین دلیل لازم است پزشک پیوسته دانش خود را بروزرسانی کند تا بتواند در هر شرایطی بهترین تصمیم را بگیرد.

دانش خود را به روز کند :

دانش خود را به روز کند :

از دیگر موارد میتوان به داشتن صبر و حوصله، پاسخگویی مناسب، تصمیمات درست در مواقع ناگهانی و بسیاری از موارد دیگر نیز اشاره کرد. یک پزشک متخصص و مشاور چاقی مناسب باید در تمامی شرایط پشتیبان و همراه بیمار خود باشد و علاوه بر آن شرایط فعلی و حاکم در زندگی فرد را درک کرده و بتواند بر اساس آن نیازهای فرد را برطرف کند. پزشکی تند رو و بدون اخلاق نه تنها کاری را از پیش نخواهد برد بلکه خود با تنش های بسیار سبب مشکلات دیگری در فرد بیمار خواهد شد.

به همین دلیل است که انتخاب یک پزشک و مشاور چاقی مناسب بسیار حائز اهمیت است و باید برای انتخابی درست فاکتورهای بسیاری را رعایت نمود. کمک از دوستان و آشنایان و همچنین بهره گیری از کسانی که قبلا نزدیک دکتر مشاوره چاقی و لاغری شما مراجعه کرده اند و نتیجه گرفته اند، بسیار میتواند به این کار کمک کند.

بهتر است یک پزشک مشاور چاقی آشنایی با مباحث روانشناسی داشته باشد تا بتواند شرایط روحی فرد را نیز در نظر بگیرد. این کار در روند درمانی فرد بسیار موثر واقع میشود و سبب خواهد شد تا فرد نتیجه دلخواه را با کمترین عوارض به دست آورد.

چه کسانی باید به پزشک مشاوره چاقی مراجعه کنند ؟

افرادی که دچار بیماری‌ های خاص قلبی عروقی، کلیوی دیابت و غیره هستند :

همان‌طور که بیان کردیم این افراد باید از رژیم‌ های غذایی مناسبی استفاده کنند تا به سلامت جسمی قابل‌ قبولی دست یابند، یا آن کسانی که از بیماری‌ های کلیوی، دیابت نوع ۱ و ۲ بیماری‌ های قلبی رنج می‌برند. باید شرایط خاصی را در تغذیه خود به وجود آورده تا منجر به کاهش عوارض بیماری‌ها و یا دستیابی به سلامت کامل افراد شود.

از این‌ رو توصیه می‌شود که به پزشک مشاور تغذیه مراجعه کرده و از وی برای وضعیت فعلی خود کسب تکلیف کنند تا بتواند هرچه سریع‌ تر تغذیه خود را اصولی و مناسب تغییر داده و به سمت سلامتی حرکت کند. اهمال کاری در این بیماری ها سبب میشود تا فرد دچار عوارض بسیار زیادی شده و متحمل رنج های بیشمار دیگری نیز شود.

به همین دلیل بیمارانی که از این بیماری ها رنج میکشند باید برای درمان خود علاوه بر درمان دارویی، رژیم های غذایی را رعایت کرده و از آن رد جهت افزایش وضعیت جسمی و سلامت خود بهره ببرند. این کار سبب میشود تا فرد کم کم تغذیه سالم را اساس زندگی سالم خود بداند.

کسانی که مبتلا به هرگونه بیماری آلرژی هستند :

این افراد که غالباً مصرف بعضی از مواد غذایی منجر به تشدید حساسیت یا آلرژی در آن‌ها می شود. لازم است که پزشک مشاوره چاقی یا لاغری مراجعه کرده و از وی برای درمان حساسیت و آلرژی خود محدودیت‌ها و محدودیت‌ های غذایی را دریافت کنند.

زیرا بسیاری از بیماری حساسیت یا آلرژی از مواد غذایی نامناسب خواهد بود. که باید در طی آزمایشاتی مشخص شده و دکتر مشاوره چاقی در این مورد توضیحات کامل را به فرد ارائه دهد.

البته تشخیص اینکه چه مواد غذایی در فرد ایجاد حساسیت و آلرژی میکند خود دارای آزمایشات بسیار وسیع و گسترده ای است که قبل از دریافت برنامه رژیمی باید آن را در نظر گرفت.

از این رو لازم است قبل از دریافت مشاوره پزشکی تغذیه برای بررسی وضعیت جسمی خود و تشخیص صحیح مواد غذایی مخرب در بدن خود اقدامات لازم را انجام داده و آزمایشات دقیق را به پزشک مربوطه خود ارجاع دهید. شما باید بدانید که مواد غذایی لازم و ویتامین های دریافتی بدن تحت هیچ عنوان نباید منع شده و سبب شود تا بدن در این پروسه درمانی دچار چالش های بسیار بزرگتر شود. انجام آزمایشات بسیار ضروری است.

کسانی که مبتلا به هرگونه بیماری آلرژی هستند :

کسانی که مبتلا به هرگونه بیماری آلرژی هستند :

بارداری :

بارداری که یکی از حساس‌ ترین دوره‌ های زندگی زنان به شمار می‌رود. باید محدودیت‌ های غذایی و شرایط خاصی بر آن حاکم شود. دوران بارداری باید به هر طریقی منجر به سلامت مادر و جنین شده و به همین دلیل است که باید فرد محدودیت‌ های غذایی را در این مورد دریافت کند و البته برای دریافت ویتامین‌ های لازم و مورد نیاز بدن برنامه‌ ریزی کرده و با پزشک مشاوره تغذیه خود در این‌ مورد صحبت کند.

لازم است که فرد در تمامی این دوره‌ ها مخصوصاً در دوره بارداری تحت نظر پزشک باشد و پزشک مربوطه نتایج تغییرات رژیمی خود را بررسی کند. دوران بارداری به دلیل حساسیت های فوق العاده بالایی که دارد، نه تنها نیازهای بدن مادر بلکه نیازهای بدن جنین نیز مطرح میشود. برای مثال ممکن است فرد ملزم به مصرف مواد غذایی یا داروهایی شود که برای خود مناسب نمیداند و البته ضرری به بدن مادر نمیرساند.

اما میتواند نیازهای بدن جنین را در این دوره برطرف کند. به همین علت است که در دوران بارداری اغلب افراد دچار چاقی و اضافه وزن بسیار خواهند شد. و همچنین بیش از پیش تمایل به مصرف مواد غذایی خواهند داشت. تمامی موارد تحت نظارت پزشک بررسی خواهد شد.

احساس درد و سوزش در ناحیه شکم بعد از مصرف لبنیات :

شاید فکر کنید لبنیات و مواد طبیعی برای بدن هیچ ضرری نخواهند داشت و این سبب میشود تا شما هر چقدر که تمایل داشتید مواد لبنی را مصرف کنید. اما مصرف لبنیات در بعضی از افراد سبب میشود تا فرد دچار بیماری و احساس ناراحتی شود. لبنیات که یکی از مهم‌ ترین بخش تغذیه یک انسان است، ممکن است در افرادی منجر به احساس درد در ناحیه شکم ششود.

این فرد باید به پزشک متخصص مشاور تغذیه مراجعه کرده و مشکل خود را با وی در میان بگذارد همچنین اگر لازم است که تغییراتی را در برنامه غذایی خود به وجود آورده و از آن‌ها به پزشک پیوسته گزارشاتی را ارسال کند.

این مورد باید حتما توسط پزشک مشاور و بنا بر تشخیص پزشک اگر نیاز به بررسی متخصصی دیگر بود، بررسی شود. به هر حال در این مورد افراد نیازمند یک برنامه غذایی سالم هستند و سبب میشود تا فرد زندگی و سلامت بیشتری را تجربه کند.

مصرف مواد لبنی و احساس درد در ناحیه شکم یک مورد بسیار متداول است که بعد از بررسی ها فرد با یک برنامه غذایی مناسب و جایگزین عالی برای مصرف مواد لبنی میتواند به زندگی خود ادامه دهد.

احساس درد و سوزش در ناحیه شکم بعد از مصرف لبنیات :

احساس درد و سوزش در ناحیه شکم بعد از مصرف لبنیات :

اقدام به لاغری یا چاقی :

افرادی که خواهان اضافه وزن یا کاهش وزن هستند باید به پزشک متخصص مشاور تغذیه مراجعه کنند و با توجه به شرایط جسمانی فعلی خود برنامه تغذیه‌ ای را دریافت و در زندگی خود به آن عمل کنند.

این برنامه باید به گونه‌ ای باشد که فرد ویتامین‌ های مورد نیاز و حداقل کالری بدن خود را دریافت کند و دچار سوء تغذیه در این روش درمانی نشوند. همچنین لازم است که فرد بر طبق قاعده‌ ای که پزشکی برای آن مشخص می کند برنامه لاغری خود را عملی کرده و به آن جامعه عمل بپوشاند.

کسانی که تمایل به اضافه وزن و یا کاهش وزن در بدن خود دارند اغلب به پزشکان متخصص و مشاوران مراجعه خواهند کرد. این افراد بیشترین آمار دریافت رژیم های غذایی را دارند.

اما همانطور که ذکر کردیم پزشک مشاور چاقی و لاغری میتواند در بسیاری از موارد دیگر با تشخیص به موقع و تجویز داروهای درمانی بسیار سبب کاهش بروز علائم و درمان بسیاری از بیماری ها شود. دریافت رژیم های غذایی باید به صورتی باشد که فرد تمامی مواد غذایی لازمه را دریافت و آنان را به بدن خود برساند همچنین باید از این روند درمانی اطلاعات کافی را به پزشک خود برساند.

سوزش معده یا رفلاکس معده :

کسانی که از بیماری رفلاکس معده رنج می‌برند باید به پزشک مشاور مراجعه کرده و رژیم غذایی مناسبی را دریافت کنند. این افراد باید از موادی که می‌تواند اسید معده آن‌ها را کنترل کرده استفاده کنند

و همچنین رژیم غذایی مناسب را برای خود تهیه و در زندگی عملی کنند. رفلاکس معده یکی از منزجر کننده ترین بیماری‌ هایی است که بسیاری از افراد درگیر آن هستند این بیماری موجب برگشت غذایی مصرف شده و همراه اسید معده به دهان خواهد شد که عوارض بسیاری را برای فرد می تواند در پی داشته باشد به همین دلیل لازم است که فرد حتماً برای تهیه رژیم غذایی مناسب اقدام کرده و آن را در زندگی خود پیاده‌سازی کند.

رفلاکس معده دارای روش های درمانی بسیاری است که در انتها باید یک روش تغذیه مناسب را در پیش گرفت و از آن استفاده نمود. برای این کار باید به پزشک اطلاع دهید که قبل از برنامه ریزی غذایی برای شما آزمایشات لازمه را تجویز کرده و از بابت بیماری اطمینان حاصل شود. بهتر است در مورد بیماری خود با پزشک صادق باشید و هر آنچه درباره بیماری لازم است پزشک مد نظر اطلاع داشته باشد به وی منتقل کنید.

ابتلا به بیماری کلسترول خون بالا :

تجمع چربی در رگ‌ های بدن و مصرف غذاهای نامناسب و چرب می‌تواند کلسترول خون شما را افزایش دهد. لازم است که در این مورد نیز با پزشک مشاوره چاقی و لاغری مشورت کرده و رژیم غذایی مناسب خود را دریافت کنید.

کلسترول خون می تواند سبب بسیاری از بیماری‌ های قلبی و عروق می‌شود که جان فرد را به خطر بیندازد به همین دلیل ضروری است که فرد بیمار علاوه بر انجام آزمایشات لازم برای کنترل کلسترول خون به پزشک مشاوره چاقی مراجعه کرده و از این بابت مواد غذایی مناسب را دریافت و در صدد حذف مواد غذایی مضر برآید.

کاهش کلسترول به منظور حذف کامل آن نیست و برای کاهش صحیح آن باید کاملا از برنامه غذایی مناسب استفاده کنید. دستورات پزشک مشاور چاقی و تغذیه به گونه ای است که شما بدن شما تحت هیچ عنوان دچار کمبود مواد لازم بدن خود نخواهید شد

و همه چیز را به مقدار معین و لازم مصرف خواهید کرد. در این برنامه های غذایی شما پیوسته تحت نظارت پزشک تغذیه خواهید بود و واکنش های بدن شما پیوسته تحت نظارت است. شما موظفید تمام حالات و واکنش های بدن خود را به پزشک خود اطلاع دهید.

ابتلا به بیماری کلسترول خون بالا :

ابتلا به بیماری کلسترول خون بالا :

تناسب اندام :

کسی نیست که خواهان تناسب اندام نباشد و نخواهد که بدنی زیبا و خوش فرم داشته باشد. از این‌ رو کسانی که خواهان تناسب اندام هستند، می‌توانند به پزشک مشاور مراجعه کرده و در این مورد با وی مشورت کنند.

تناسب اندام یکی از مهم‌ ترین دلایلی است که بسیاری از افراد را سالیانه به مطب پزشک های مشاوره تغذیه می‌کشاند تا با هدف بهبود وضعیت ظاهری خود بتوانند قدمی مؤثر در جهت ارتقاء وضعیت سلامت خود بردارد.

داشتن ظاهری جذاب و زیبا بسیار برازنده کسانی است که به دنبال این هدف تلاش میکنند. لازم است در این دوره میزان کاهش وزن و تناسب اندام خود را به پزشک اطلاع داده تا در صورت لزوم پزشک مربوطه دستورات خود را کم یا زیاد کند.

به همین علت است که باید حتما تغییرات رژیمی خود را به پزشک اطلاع دهید و اگر بدن شما به مصرف موادی حساسیت نشان داده است آن را به اطلاع مشاور چاقی خود برسانید. کسانی که با هدف افزایش وزن به پزشک مشاور مراجعه میکنند باید از مواد غذایی مصرف کنند که تحت نظر پزشک است و میتواند اثرات مورد قبول پزشک را بر جای بگذارد. مصرف مواد غذایی مضر برای بدن فرد میتواند وی را دچار بیماری کند.

پیوسته درباره غذا فکر می‌کنید :

اگر شما هم جزو افرادی هستید که پیوسته درباره غذا فکر می‌کنید و یا اصطلاحاً شکمو هستید و کنترلی بر خوراک خود ندارید بهتر است که به پزشک مشاوره چاقی مراجعه کنید. زیرا می تواند مواد مصرفی شما را با مواد طبیعی‌ تر و با کالری کمتر جایگزین کند و رژیم غذایی منحصر به‌ فرد شما را به شما اعطا کند.

فکر کردن درباره غذا نیز می‌تواند یکی از مهم‌ ترین چالش‌ های زندگی هر کسی باشد که می‌تواند بر این مشکل ضعیف واقع شود. پس باید به‌ دنبال راهی برای کاهش فکرها و تغذیه مناسب خود باشید.

فکر زیاد درباره غذا و مصرف آن باید کنترل شده و روند درمانی باید زیر نظر پزشک مشاور قرار بگیرد. برای این کار پزشک علت این افکار را بررسی و سعی در کاهش مواد مصرفی شما خواهد داشت.

برای داشتن کاهش وزن و کنترل افکار بهتر است که خود را به پزشک معالج و شدت افکار را بیان کرده و سعی کنید تمامی این افکار را کاهش داده و با نظارت پزشک مشاور چاقی یا همان مشاور تغذیه خود را به بهترین شکل کنترل و نتایج را به مشاور خود ابلاغ کنید. این کار سبب خواهد شد تا شما نتایج فوق العاده ای از روند درمانی خود دریافت کنید.

پیوسته درباره غذا فکر می‌کنید :

پیوسته درباره غذا فکر می‌کنید :

در شرایط روحی خاصی قرار دارید :

قرار گرفتن در شرایط روحی و روانی خاص منجر می‌شود که افرادی تمایل بیش از حد به غذا پیدا کنند و یا کسانی با سوء تغذیه روبرو می شوند به همین دلیل از مهم‌ ترین دلایلی که می‌توان به پزشک مشاور چاقی مراجعه کرد. قرار گرفتن در شرایط روحی و روانی خاصی است که می‌تواند وضعیت تغذیه و جسمانی شما را زیر سوال ببرند.

در شرایط روحی خاصی قرار دارید :

در شرایط روحی خاصی قرار دارید :

بسیاری از افراد به دلیل مشکلات دچار کاهش وزن می‌شوند و این به معنای آن است که افراد تمایلی به مصرف غذا نخواهند داشت پزشک مراجعه می تواند با بررسی وضعیت روحی و جسمی فرد رژیم غذایی مناسب را تجویز کند.

همچنین ممکن است در این دوره از دارو درمانی نیز استفاده کنید که برای کنترل وضعیت اشتهای شما بسیار می‌تواند کارآمد باشد. در این شرایط باید عوامل موثر بر روحیه شما بررسی و سعی در کاهش یا کنترل آنان داشته باشید،

همچنین با توجه به شرایط خاصی که ممکن است شما تجربه کنید معده شما وارد چالش های خواهد شد بهتر است هر گونه عوارض جسمی را به اطلاع پزشک خود برسانید تا در صورت تغییرات بتواند بهترین تصمیم را اتخاذ کند. برای نتیجه ای بهتر لازم است شما سعی به کمک در حال جسمی خود داشته باشید.

ویژگی های یک دکتر مشاوره چاقی خوب چیست ؟

ویژگی های یک دکتر مشاوره چاقی خوب چیست ؟

ویژگی های یک دکتر مشاوره چاقی خوب چیست ؟

داشتن تخصص :

یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌ هایی که یک مشاوره چاقی مناسب باید داشته باشد داشتن تخصص در زمینه تغذیه است دو گروه از افراد می‌توانند در زمینه مشاوره تغذیه برای شما مشاوره دهنده باشند، گروه اول پزشک متخصص تغذیه است که بعد از گذراندن دوره تحصیل در مقطع پزشکی عمومی در دانشگاه در حوزه تغذیه به آموزش می‌پردازند این افراد می‌توانند با توجه به مشکلاتی که برای شما ممکن است به وجود بیاید پایش سوابق بیماری شما داروهایی را تجویز کنند و یا از داروهای شما کاسته کند.

گروه دوم مشاوران تغذیه هستند که این افراد غالباً در مؤسسات آموزشی به تحصیل در رشته تغذیه پرداخته‌ اند در این گروه از افراد اجازه‌ ای برای تجویز دارو داده نخواهد شد و تنها می توانند نیازهای فیزیولوژی بدن را شناسایی و با توجه به نیازهای تغذیه‌ ای انواع و اقسام تکنیک‌ های کاهش وزن افزایش وزن را برای شما بازگو کرده و برنامه غذایی مناسب را به شما ابلاغ کند در ادامه می‌خواهیم به این بپردازیم که چرا تخصص در این زمینه اهمیت دارد؟

بدن آدم‌ ها با همدیگر متفاوت است

بدن آدم‌ ها با همدیگر متفاوت است و این امر می‌تواند دلیل بزرگی باشد تا یک مشاور دارای تخصص در زمینه علمی خود باشد ممکن است برنامه غذایی که برای دوست شما تجویز شده است برای شما دارای عوارض خطرناکی باشد و بر روی بدن شما مشکلات بسیاری را به وجود آورد در اینجا یک فرد متخصص می‌تواند به کمک شما بیاید و عوارض را شناسایی و برنامه ای متناسب با بدن شما را ارائه دهد.

همچنین یک مشاور متخصص می‌تواند اهمیت پایش را درک کند در دستور العمل‌ هایی که یک پزشک آن را تاکید می کند تاکید بسیار زیادی برای پایش فرد رژیم گیرنده اعمال می شود یکی از ویژگی‌ های مشاوره تغذیه خوب این است که با اهمیت به این پایش به فرد را رها نخواهد کرد و اگر در طول رژیم مشکلاتی برای فرد به وجود آمده می تواند در جهت رفع آن‌ها تلاش کند از دیگر موارد می‌توان به شناسایی عوارض طولانی مدت اشاره کرد.

بدن آدم‌ ها با همدیگر متفاوت است

بدن آدم‌ ها با همدیگر متفاوت است

یک مشاور که دارای تخصص است عوارض غیراصولی رژیم‌ های غذایی را شناسایی می‌کند و برای این‌که فرد دچار چالش نشود مواردی مانند پوکی استخوان، کمردرد و مشکلاتی از قبیل تحلیل رفتن عضلات را می‌تواند شناسایی و در جهت رفع آنها کوشا باشد.

یک مشاور متخصص علمی که کسب کرده می‌تواند داروهای بسیاری را تجویز کند

یک مشاور متخصص علمی که کسب کرده می‌تواند داروهای بسیاری را تجویز کند عوارض بر روی بدن فرد کاهش یابد و یا عوارض به طور کامل رفع شود. در واقع اهمیت داشتن علم زمانی مشخص میشود که افراد به دلیل عوارض و یا بیماری زمینه ای دچار چالش هایی میشوند که باید تحت نظارت پزشک یا مشاور به مصرف دارو روی بیاورند.

یک مشاور متخصص علمی که کسب کرده می‌تواند داروهای بسیاری را تجویز کند

یک مشاور متخصص علمی که کسب کرده می‌تواند داروهای بسیاری را تجویز کند

برای این منظور لازم است فرد حتما داروهای موثر را مصرف کرده و نتایج مصرف آنان را به پزشک مربوطه ارجاع دهد. در اینجا میتواند به سلامت کامل بدن خود از هر لحاظ امید داشته باشد و کاهش وزنی مطمئن و موثر را برای خود در نظر بگیرد. همینطور افرادی که برای چاقی به مشاوران چاقی مراجعه میکنند ممکن است نیاز به مصرف دارو داشته باشند که تخصص پزشک برای آنان بسیار مهم و کارآمد خواهد بود.

یک مشاور چاقی یک آموزگار خوب است :

مشاور تغذیه باید معلم خوبی هم باشد و بتواند هدف اصلی رژیم غذایی را درک کند. در نگاه اول عادات غذایی غذایی بد را شناسایی و آنها را اصلاح خواهد کرد. عادات غذایی مساوی با کاهش یا افزایش وزن پایدار می‌شود. این را باید درک کنید که ماندگاری در یک وزن ایده‌ آل بسیار دشوار و مهم است و چاقی و لاغری فقط بدن را دچار آسیب‌ های بسیار پر استرس خواهد کرد.

یک مشاور تغذیه برنامه رژیمی را برای شما تدوین می‌کند که آسیبی به بدن نرساند و به رسیدن به وزن ایده آل شما بسیار کمک خواهد کرد. همچنین باعث می‌شود که در دوران رژیم نکات بسیار مهم تغذیه‌ ای را به شما آموزش داده و عادات غذایی مناسب و سالمی را در شما ایجاد کند.

شما علاوه بر کسب عادات غذایی مناسب باید آنان را یاد گرفته و در زندگی خود عملی کنید. داشتن برنامه غذایی مناسب نباید به گونه ای باشد که فرد به صورت دوره ای آنان را رعایت کرده و بعد از رسیدن به وزن ایده آل آنان را رها کند،

باید عادات و رژیم غذایی خود را پیوسته در زندگی خود عملی کنید

بلکه باید عادات و رژیم غذایی خود را پیوسته در زندگی خود عملی کنید زیرا میتوانید به این روش به صورت همیشگی خود را در وضعیت مناسب قرار دهید. پزشک یا مشاور باید آموزگار خوبی باشد تنها به منظور دریافت برنامه غذایی مناسب از وی نیست.

باید عادات و رژیم غذایی خود را پیوسته در زندگی خود عملی کنید

باید عادات و رژیم غذایی خود را پیوسته در زندگی خود عملی کنید

شما باید بتوانید هر آنچه را که در این راه میتواند به شما کمک کند از تغییرات ذهنی و فکری تا تغییرات غذایی یا دارویی از پزشک یا مشاور خود بیاموزید و در صدد انجام آنان در زندگی خود برآیید. زیرا فقط با این روش است که خواهید توانست وضعیت جسمانی خود را کنترل کرده و همیشه با بدنی خوش فرم در همه جا ظاهر شوید.

میتوانید برنامه غذایی و عادات فکری و یا دارویی خود را بر روی کاغذ نوشته و به کمک آن تغییرات بسیار زیادی را در روند زندگی خود به وجود آورید. از تکه های کاغذ با جملات انگیزشی و کمکی که به دیوارهای منزل متصل میکنید کمک بگیرید و سعی کنید روزانه حتما نگاهی به آنان بیندازید.

از جملات موثر و تغییرات بسیار کوچکی که میتواند شما را یاری کند بهره مند شوید. در این باره حتما از پزشک معالج خود سوال کنید. شیوه هایی را جویا شوید که میتواند زندگی شما را منحصربفرد کرده و روند درمانی شما را تحت تاثیر اتفاقات مثبت قرار دهد.

یک مشاور خوب وعده های بی اساس نمیدهد :

یکی از مهمترین ویژگی های یک مشاور و پزشک خوب این است که واقع است و وعده های بی اساس نمیدهد. با وعده های پوچ خود سبب نمیشود تا فرد دیدی غیر واقع بینانه نسبت به کاهش یا افزایش وزن خود پیدا کند. با این کار سبب خواهد شد فرد نگاه درستی به تغییرات فیزیکی خود پیدا کند.

کسانی که با وعده های پوچ و بی اساس صرفا به فکر پر کردن جیب خود باشند دیر یا زود بیماران و متقاضیان خود را از دست خواهند داد و سبب میشوند تا اعتبارشان زیر سوال رود. باید بدانید بسیاری از وعده هایی که رد جلسات مشاوره ها بیان میشود صرفا جنبه تبلیغاتی و بازاریابی دارد و رژیم یک فرآیند تدریجی است، هیچ مشاور یا پزشکی از ابتدا نمیتواند بیان کند که شما مثلا هفته ای دو کیلوگرم کاهش وزن خواهید داشت.

تغییرات رژیمی هر فرد وابسته به بدن وی بسیار دستخوش تغییر خواهد بود. این سبب میشود در یک فرد برنامه رژیمی زودتر جوابگو باشد و در دیگری با چالش ها و زمان بیشتری رو به رو باشد.

یک مشاور خوب وعده های بی اساس نمیدهد :

یک مشاور خوب وعده های بی اساس نمیدهد :

به همین علت است که نمیتوان از یک پزشک یا مشاور انتظار بیان تغییرات بدنی را داشته باشید. داشتن دیدی صحیح میتواند تغییراتی واقع بینانه را برای فرد به همراه داشته باشد. بهتر است در این مورد از کسانی که وضعیت بدنی مانند شما داشته اند کمک گرفته و در این مورد از آنان مشورت بخواهید. همینطور از افرادی که از مشاور یا پزشک شما مشورت گرفته اند و برنامه غذایی دریافت کرده اند مشورت بگیرید.

روند درمانی را پرس و جو کنید

روند درمانی را پرس و جو کنید. البته این بدان معنا نیست که کلیه تغییرات آنان برای شما نیز اتفاق خواهد افتاد. سعی کنید تغییرات فیزیولوژی هر فرد را در این روند درمانی در نظر بگیرید.

برای درک بهتر میتوانید از نظر پزشکتان بهره مند شوید. یک پزشک معتمد و مشاوری واقع بین میتواند نگاه دقیقی از تغییرات بدنی شما ایجاد و به شما منتقل کند. در مقابل وعده های پوچ و غیر واقع بینانه افراد به زودی متوجه تغییرات بدنی خود خواهند شد و در نتیجه تغییرات پیش بینی شده زیر سوال خواهد رفت.

برای درک بهتر مطالب بیان شده و دریافت نتایج درست از نگاه مشاور و پزشک باید در این باره تحقیقات لازم را از روش درمانی پزشکتان به عمل آورید. بهتر است در این مورد حتما تحقیق کرده و سعی کنید پزشک و مشاور درستی را برای انتخاب در نظر بگیرید.

یک مشاور خوب با تغییرات هماهنگ است :

یک مشاور خوب با تغییرات بدنی فرد هماهنگ میشود. ممکن است یک دستور رژیم غذایی در یک فرد هفته های اول دو کیلوگرم کاهش وزن داشته باشد و در هفته های بعدی به سختی نیم کیلوگرم کاهش وزن یا افزایش وزن را برای فرد به همراه داشته باشد. در اینجا یک مشاور خوب و کار بلد میتواند تغییرات جدیدی را اعمال و در راستای تغییرات بدنی فرد سعی میکند همراه فرد بیمار باشد تا به نتایج دلخواه و علمی خود برسد.

عادات غذایی فرد از عواملی است که میتواند در این راه بسیار تعیین کننده باشد. این عامل تاثیرات بسیار مهمی در روند درمانی شما خواهد گذاشت. شما چه برای کاهش وزن و چه افزایش وزن مراجعه کرده باید پزشک مشاور باید با توجه به تغییرات بدن هر فرد و عادات غذایی وی سعی در بهبود وضعیت جسمانی او خواهد داشت.

پزشک مشاور چاقی همچنین میزان فعالیت ورزشی فرد را بررسی میکند. با توجه به میزان فعالیت ورزشی فرد میتواند کاهش وزن یا افزایش وزن وی را بررسی کند. بررسی این فاکتور میتواند سرعت وضعیت درمانی فرد را بررسی کرده و بهبود وضعیت جسمانی فرد را به همراه داشته باشد.

یک مشاور خوب با تغییرات هماهنگ است :

یک مشاور خوب با تغییرات هماهنگ است :

متابولیسم

متابولیسم از دیگر عواملی است که سبب خواهد شد تا فرد روند درمانی موثر و یا غیر موثری را تجربه کند، اگر کسی برای کاهش وزن مراجعه کرده باشد، ممکن است در هفته های اول متابولیسم یا سوخت و ساز بدن آن بسیار زیاد بوده و دوره درمانی بسیار مطلوبی را تجربه کند

در مقابل ممکن است فردی به دلیل کاهش میزان سوخت و ساز بدن دچار روند درمانی کندی شده و سبب شود تا دوره درمانی وی برای او کاهش یابد. به همین علت است که پزشک یا مشاور چاقی باید این تغییرات بدنی را در نظر گرفته و با توجه به آنان سعی کند برنامه غذایی خود را بهبود ببخشد.

این دوره درمانی بسیار لازم است تا فرد از نظر فیزیولوژیکی خود را سنجیده و بتواند درک درستی از میزان سوخت و ساز و بافت های فعال عضلانی خود داشته باشد. تمامی فاکتورهای ذکر شده میتواند دوره درمانی مطلوب و غیر مطلوبی را برای شما به همراه داشته باشد.

لازم است پزشک به این فاکتورها بسیار توجه کرده و سعی کنید موارد را بهبود بخشیده تا برای دستیابی به نتایج مطلوب بتوانید از آنان بهره مند شوید. استفاده از فاکتورهای بالا در جهت بهبود وضعیت جسمانی فرد میتواند تغییرات شگفت انگیزی را به همراه داشته باشد.

یک مشاور خوب منعطف عمل می‌کند :

یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌ هایی که یک مشاور خوب می تواند داشته باشد به این دلیل است که او می‌تواند با توجه به عادات غذایی شما بسیار منعطف عمل کرده و برنامه غذایی مناسب با شرایط فعلی شما در اختیارتان قرار دهد.

برای مثال اگر شما سالیان سال است که کدو مصرف نکرده‌ اید و یا علاقه‌ ای به مصرف آن ندارید به این شکل نخواهد بود که کدو یکی از موارد پر مصرف در رژیم غذایی شما به شمار برود.

بلکه یک مشاور خوب در این راه همراه شما خواهد بود و برای ساخت عادات غذایی مناسب آهسته و بسیار پیوسته با شما همراهی می کند. متأسفانه عادات غذایی مناسب اینگونه برداشت می‌شود که یک فرد گوشت‌ خوار تصور می‌کند به یک‌ باره باید گیاه‌ خواری را شروع کرده و از مصرف گوشت امتناع کند در صورتی‌که به اینگونه نیست

پزشک های مشاور برنامه غذایی

و در بسیاری از کلینیک‌ ها و پزشک های مشاور برنامه غذایی به این صورت است که تا یک هفته یا یک ماه و به صورت بسیار آهسته رژیم‌ های غذایی سالم وارد عادات غذایی فرد خواهد شد. تا نتیجه‌ ای مثبت و دلخواه را برای فرد به همراه داشته باشد.

در برنامه غذایی که توسط پزشک مشاور ارائه میشود بسیاری از فاکتورها رعایت خواهند شد و این بدان معناست که برنامه رژیمی چاقی یا لاغری افراد دارای پلن های بسیاری است که هر مرحله فرد و بدن وی را با چالش هایی همراه خواهد کرد.

از آنجایی که بدن هر فرد میتواند بسیار سریع به مواد غذایی عادت کرده و دیگر تاثیرات موثر را به همراه نداشته باشد ممکن است فرد با کندی درمان مواجه شود. به همین علت است که باید در اینجا راهکارهای بسیار دیگری ارائه شود. و به کمک فرد بیاید. در ادامه بیشتر به این راهکارها اشاره خواهیم کرد.

پزشک های مشاور برنامه غذایی

پزشک های مشاور برنامه غذایی

یک مشاوره چاقی خوب مشکلات را کاملاً میشناسد و درباره آنان آگاهی دارد :

در دوران رژیم و برنامه غذایی ممکن است با موانع و تله‌ های رو به رو شوید که یک مشاور کاملاً از آنان آگاهی دارد و در صورتی‌ که فرد با احساس ناامیدی و دلسردی رو به رو شود، می‌تواند از این موانع آن را گذر داده و برنامه غذایی مناسب و با توجه به شرایط روحی وی اعمال کند.

در این راه مشاور وظیفه دارد که یک پشتیبان و همیشه همراه باشد و زمانی که مراجعه برای افزایش وزن یا کاهش وزن مراجعه می‌کند، زمان مناسبی را برای گفت‌ و گو و مشاوره در نظر میگیرد و علت را در میابد که چرا برنامه غذایی وی جواب نمی‌دهد یا اثرات روز اول را دیگر ندارد این یکی از مواردی است که پزشک مشاور کاملاً بر آن آگاهی داشته و سعی می‌کند از این راه به فرد متقاضی کمک کند.

در این راه راهکارهای مؤثر و مناسبی را ارائه می‌دهد

همچنین در این راه راهکارهای مؤثر و مناسبی را ارائه می‌دهد که می‌تواند موجب گذر فرد از تله‌ ها و موانع شود. توصیه‌ ها و راهکارهای مشاور باعث سهولت انجام برنامه غذایی فرد شده و می‌تواند اثراتی بسیار مثبت را در روند درمانی او اجرا کند.

همچنین پزشک در این حوزه باید به فرد انگیزه داده و علاوه بر برنامه غذایی نیاز انگیزه فرد را نیز برطرف کند ممکن است که افراد در مدت زمان طولانی از برنامه غذایی خسته شده و یا آن را ناکارآمد تلقی کنند در این‌جا لازم است که پزشک مشاور با رفتاری نرم و تکنیکی بتواند آن را احیا کرده و به آن روحیه مثبت و انگیزه در جهت روند بهبود فرد بدهد. با رفتار مناسب و برخوردهای مثبت فرد به زودی توان و انگیزه ای برای ادامه دریافت خواهد کرد که باعث میشود، به زودی اثرات آن را در رژیم برنامه غذایی خود دریابد.

در این راه راهکارهای مؤثر و مناسبی را ارائه می‌دهد

در این راه راهکارهای مؤثر و مناسبی را ارائه می‌دهد

یک مشاور مناسب سعی در فروش محصولات کذایی ندارد :

کسانی که به اسم مشاور چاقی یا لاغری سعی میکنند محصولات غیر علمی را به فروش برسانند نه تنها مورد اطمینان نیستند بلکه دیر یا زود اثرات بسیار مخربی را بر جسم و جان افراد وارد خواهند کرد. یک مشارو و پزشک چاقی یا لاغری در فروش محصولات غیر علمی تلاشی ندارد و سعی میکند متقاضیان خود را هر چه سریعتر با روش های علمی اثبات شده به بهبود رسانده و آنان از مصرف داروها و مکمل های غذایی دور خواهد کرد.

یک مشاور مناسب سعی در فروش محصولات کذایی ندارد :

یک مشاور مناسب سعی در فروش محصولات کذایی ندارد :

مربیان باشگاه مشاور نیستند :

یک مربی باشگاه هرگز مشاور چاقی یا لاغری نیست. کسانی که در این حوزه فعالیت میکنند باید دارای تحصیلات دانشگاهی و علمی باشند. شما به هیچ عنوان نباید صرفا از مربیان باشگاه در روند بهبودی وضعیت جسمی خود کمک بگیرید.

زیرا آنان درک درستی از وضعیت ظاهری شما ندارند و سبب میشود تا شما آسیب های جسمی و روحی بسیاری را متحمل شوید. همچنین این افراد ممکن است در میانه راه به دلیل نداشتن علم کافی شما را رها کرده و سبب شوند تا شما نه تنها ناامید و سرخورده شوید بلکه دیگر توان و انرژی برای ادامه راه نداشته باشید.

یک دکتر مشاور با تکیه بر دانش و علمی که فراگرفته میتواند تمامی موقعیت های ذهنی و جسمی شما را شناخته و در جهت بهبود آنان اقدام کند. اما شاید یک مربی باشگاه بر روند درمانی و مشکلاتی که ممکن است در این راه به وجود بیاید آگاهی نداشته باشد و سبب آسیب به افراد شود. شما میتوانید تحت نظر پزشک معالج خود برای افزایش حرکات فیزیکی خود اقدام کرده و سعی کنید آنان را به گونه ای که آسیب های جسمی برای شما به همراه نداشته باشد افزایش دهید.

مربیان باشگاه مشاور نیستند :

مربیان باشگاه مشاور نیستند :

جمع بندی مطلب

در این مطلب سعی کردیم مفصلاً درباره پزشکی مشاوره چاقی یا لاغری با شما صحبت کنیم. درباره دکتر مشاوره چاقی و ویژگی‌ های آن‌ها و وظایفی که انجام می‌دهند. کاملاً در قسمت بالا صحبت کردیم و فاکتورهایی که در روند درمانی بیمار می‌تواند مؤثر واقع شود صحبت کرده و آنان را برای شما بیان کردیم کسانی که می‌توانند به پزشک مشاور مراجعه کنند. افرادی هستند که به دلیل بیماری‌ های عروقی و قلبی دچار تغییرات بدنی شدند و یا باید رژیم غذایی خاصی را در زندگی خود اعمال کنند.

همچنین کسانی که به مواد غذایی خاصی آلرژی دارند می‌توانند به پزشک مشاور مراجعه کنند و تغییرات بدنی خود را با وی در میان بگذارند و در این مورد با دریافت پزشک مشاور خود مشورت کرده افرادی که در دوره بارداری قرار دارند و کسانی که می‌خواهند اقدام به لاغری و چاقی کند از دیگر کسانی هستند که می‌توانند به این پزشکان مراجعه کند

از ویژگی‌ هایی که مطرح کردیم برای یک پزشک مشاور خوب می‌توان به داشتن تخصص و هماهنگی، تغییرات، منعطف بودن در برابر افراد و دیگر مواردی که می‌توان دیگر مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم بیان کرد. این افراد می‌توانند در روند درمانی شما بسیار مؤثر واقع شوند و شما را برای وضعیت بهبود خود هدایت کند.

جمع بندی مطلب

جمع بندی مطلب

برای یافتن یک پزشک مشاور خوب باید به ویژگی های بیان شده در این مقاله دقت داشته باشید و هیچ گاه سلامت خود را صرفا برای قیمتی ارزان تر به خطر نیندازید. امیدواریم از این مقاله نهایت استفاده را برده باشید.

از اینکه تا انتهای پست دکتر مشاوره چاقی با ما همراه بودید متشکریم و امیدواریم از خواندن پسیت دکتر مشاوره چاقی بهره لازم را برده باشید.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید