درمان عفونت با خام گیاه خواری

هویج پخته برای لاغری
هویج پخته برای لاغری
2021/04/29
شروع رژیم گیاه خواری
شروع رژیم گیاه خواری
2021/04/29
درمان عفونت با خام گیاه خواری

درمان عفونت با خام گیاه خواری

در این مقاله به موضوع درمان عفونت با خام گیاه خواری می پردازیم. همچنین مطالب مربوط به این موضوع را بررسی می کنیم. با ما باشید.

خام گیاه خواری یکی از متدهای نوین درمان و یک روش زندگی است. طبق گفته دانشمندان، خام گیاه خواری مزایای زیادی دارد که در مقاله درمان عفونت با خام گیاه خواری به آن ها پرداخته می شود. یکی از اصلی ترین مزایای آن، درمان عفونت ها است.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد درمان عفونت با خام گیاه خواری با ما در تماس باشید.

۰۲۱۲۲۸۷۹۴۰۹

با کمک یک متخصص تغذیه می توان یک برنامه غذایی گیاهی درست کرد و مطابق با آن پیش رفت تا عفونت را از بین برد. دکتر کوهدانی بهترین متخصص تغذیه، مناسب ترین رژیم برای درمان عفونت با خام گیاه خواری را ارائه می دهد.

درمان عفونت با خام گیاه خواری

درمان عفونت با خام گیاه خواری

در مقاله درمان عفونت با خام گیاه خواری، به سوالات زیر پاسخ داده می شود:

۱- خام گیاه خواری چیست و چه تفاوتی با گیاه خواری دارد؟

۲- چه غذاهایی در خام گیاه خواری مصرف می شود؟

۳- خام گیاه خواری چه منفعتی برای طبیعت و زندگی ما دارد؟

۴- بدن چگونه با خام گیاه خواری پاکسازی می شود و این رژیم چه فوایدی برای بدن دارد؟

۵- مضرات خام گیاه خواری چیست؟

۶- جمع بندی

 

 خام گیاه خواری چیست و چه تفاوتی با گیاه خواری دارد؟

خام گیاه خواری حاصل آمیخته شدن گیاه خواری و خام خواری است. می توان گفت که هر انسان خام خوار، گیاه خوار نیز هست اما عکس این قضیه صادق نیست. یعنی هر انسانی که گیاه خوار باشد، لزوما خام خوار نیست.

گیاه خواران علاوه بر غذاهایی که خام خواران مصرف می کنند، غذاهای گیاهی دیگر که پخته شده است یا فرآیند فرآوری را طی کرده است را نیز مصرف می کنند. همچنین در کنار آن ها، در گیاه خواری منعی برای خوردن گیاهان تخمیر شده و یا تخمیرهای حرارت دیده وجود ندارد.

 خام گیاه خواری چیست و چه تفاوتی با گیاه خواری دارد؟

خام گیاه خواری چیست و چه تفاوتی با گیاه خواری دارد؟

چه غذاهایی در خام گیاه خواری مصرف می شود؟

در خام خواری همانند گیاه خواری، از انواع میوه ها و سبزیجات و انواع مغزها و هسته های گیاهان مختلف و بذرها استفاده می شود. در این رژیم، غذاهای پخته و یا فرآوری شده و غذایی که پاستوریزه است، جایی ندارد.  در این رژیم، برای آماده کردن غذاها، آن ها را خشک می کنند. روش دیگر برای آماده سازی، خیس کردن و مصرف جوانه است. همچنین آب گیری یکی از روش های معمول در رژیم خام گیاه خواری است.

تنها راه حرارت دادن به غذاها در این رژیم، بهره گیری از نور و گرمای خورشید است. به عنوان مثال؛ غلات و آردی که پخته شده باشد، از رژیم غذایی حذف می شود. نان و بیسکویت و انواع کیک و شیرینی در این رژیم جایی ندارند.

چه غذاهایی در خام گیاه خواری مصرف می شود؟

چه غذاهایی در خام گیاه خواری مصرف می شود؟

هر غذایی که در دمایی بیشتر از ۱۱۸ درجه فارنهایت یا ۴۸ درجه سلسیوس، طبخ شود در رژیم خام گیاه خواری مصرف نمی شود. کاملا مشخص است که غذاهای با منبع گوشتی و لبنیات، جزو ممنوعات خام گیاه خواری است.

هر محصولی که کنسرو شده باشد و هر چیزی که با فعل و انفعالات شیمیایی دچار تغییرات فیزیکی و شیمیایی شده باشد، از رژیم خام گیاه خواری حذف می شود. نوشیدنی هایی مانند قهوه و چای که در معرض حرارت قرار می گیرند، مصرف نمی شود.

بعضی از افرادی که این رژیم را دارند، شیر را به صورت خام که از گاو دوشیده شده است، مصرف می کنند

بعضی از افرادی که این رژیم را دارند، شیر را به صورت خام که از گاو دوشیده شده است، مصرف می کنند و ممکن است که تخم مرغ را به شکل خام بخورند که در علم پزشکی، این کارها توصیه نمی شود. شیر خام دارای باکتری هایی است که برای بدن مضر است و باعث بیماری می شود و همچنین در تخم مرغ، سالمونلا وجود دارد که درصورت پختن و یا حرارت دیدن از بین می رود. اما در خام خواری احتمال آسیب دیدن وجود دارد.

در نهایت هر چیزی که در طبیعت آماده شده و طبخ شده باشد و توسط نور خورشید حرارت دیده باشد، در رژیم خام گیاه خواری منعی برای مصرفش وجود ندارد. آب میوه های طبیعی و میوه و سبزیجات، روغن های گیاهی مانند روغن آفتاب گردان و انواع بذرها و جوانه ها مانند جوانه سویا، عدس، لوبیا، و حبوبات و دانه های گیاهی، مواد دارای کربو هیدرات مانند کشمش و خرما، جزو مواردی است که در خام گیاه خواری به شکل خام و نپخته مصرف می شوند.

خام خواری مضراتی نیز دارد و باید تحت نظر پزشک متخصص باشد. متخصصان تغذیه برنامه های غذایی برای خام گیاه خواران ارائه می دهند تا با کمترین عوارض، سبک زندگی دلخواه خود را به جریان در بیاورند. دکتر کوهدانی بهترین متخصص تغذیه می تواند بهترین تجربه شما از خام گیاه خواری را برایتان رقم بزند تا به سالم ترین شکل ممکن، زندگی کنید.

خام گیاه خواری چه منفعتی برای طبیعت و زندگی ما دارد؟

بسیاری از کسانی که این سبک زندگی را انتخاب می کنند، نگران اثر رژیم غذایی شان بر روی طبیعت هستند. به عقیده آن ها، پختن غذاها باعث ایجاد گازهای گلخانه ای و در نهایت کربن دی اکسید بیشتر و آلودگی بیشتر در طبیعت می شود.

به همین دلیل، خام گیاه خواران از روش پختن خورشیدی استفاده می کنند تا کمترین آلودگی را بر روی طبیعت به جا بگذارند. البته نباید فراموش کرد که خام گیاه خواری نیز به نوبه ی خود بر روی طبیعت اثر منفی می گذارد. ماده های غذایی خام بسیار آسان تر از ماده های غذایی پخته تجزیه می شوند. در فرآیند تجزیه نیز که توسط باکتری های مفید انجام می شود، گاز گلخانه ای متان تولید می شود که مضراتی بر روی طبیعت دارد.

اما این مضرات در مقابل اثر کربن دی اکسید و مونو اکسید کربن تولید بر اثر سوزاندن سوخت های فسیلی برای طبخ غذا، ناچیز است. همچنین در سرد کردن و استفاده از یخچال های خورشیدی نیز به دلیل آزاد شدن ترکیب های دارای کلرو فلورو کربن، برای طبیعت مضر است.

خام گیاه خواری چه منفعتی برای طبیعت و زندگی ما دارد؟

خام گیاه خواری چه منفعتی برای طبیعت و زندگی ما دارد؟

بدن چگونه با خام گیاه خواری پاکسازی می شود و این رژیم چه فوایدی برای بدن دارد؟

این رژیم، بدن را پاکسازی می کند و فایده های بسیاری دارد. به دلیل این که رژیم خام گیاه خواری، چربی های اشباع و کلسترول مضر یا HDL  کمی دارد و چربی بسیار کمتری نسبت به رژیم معمولی وارد بدن می کند.

همچنین به دلیل استفاده از محصولات طبیعی و انواع مغزها، مواد مغذی و ویتامین های زیادی وارد بدن می شود. کسانی که رژیم خام گیاه خواری دارند، معتقد هستند که پختن غذا، مواد مغذی مفیدی که در غذا وجود دارد را از بین می برد. آن ها بر این باور هستند که آنزیم های مفیدی که به شکل طبیعی در غذا وجود دارد، با حرارت از بین می روند.

غذاهایی که پخته شده اند، ویتامین و مواد مغذی کمتری نسبت به غذاهای طبیعی و خام دارند. همچنین این رژیم به دلیل داشتن چربی مضر بسیار کم، خطر ابتلا به انواع بیماری های قلبی مانند سکته و فشار خون را به شدت کاهش می دهد.

همچنین از چاقی و اضافه وزن جلوگیری می کند و چون کربو هیدرات طبیعی و به مقدار مناسب دارد، دیابت نوع دو را نیز از زندگی دور می کند. در رژیم خام گیاه خواری، بدن با استفاده از میوه ها و سبزیجات تازه، پاکسازی می شود. این مواد به دفع سموم و مواد زائد بدن کمک شایانی می کنند.

انواع عفونت ها با رژیم خام گیاه خواری درمان می شود

انواع عفونت ها با رژیم خام گیاه خواری درمان می شود. برای درمان عفونت با خام گیاه خواری باید به یک پزشک متخصص مراجعه کرد تا یک برنامه غذایی مختص خود شخص تنظیم شود. دکتر کوهدانی بهترین پزشک متخصص تغذیه، باعث می شود تا عفونت ها و بیماری ها بهتر از گذشته با خام گیاه خواری و یک برنامه دقیق درمان بشوند.

خام گیاه خواری همچنین از چاقی و اضافه وزن جلوگیری کرده و در نتیجه، احتمال بروز بسیاری از بیماری ها را به صفر می رساند. به افرادی که از اضافه وزن رنج می برند، این رژیم توصیه می شود تا با کمک آن وزن خود را کاهش بدهند. همچنین این رژیم، خواب را نیز تنظیم می کند  و کیفیتش را افزایش می دهد و باعث شادابی پوست و مو می شود.

انواع عفونت ها با رژیم خام گیاه خواری درمان می شود

انواع عفونت ها با رژیم خام گیاه خواری درمان می شود

با خام گیاه خواری می توان عفونت ها را از بین برد و بدن را سم زدایی کرد. برای درمان عفونت با خام گیاه خواری باید رژیمی داشته باشیم که سرشار از فیبر و مواد مغذی باشد. آنتی اکسیدان ها در درمان عفونت و سم زدایی نقش به سزایی دارند که با خام گیاه خواری، آنتی اکسیدان مورد نیاز بدن برای پاک سازی حاصل می شود.

خوردن مواد غذایی خام مانند میوه و سبزی در یک زمان خاص، نه تنها مضر نیست، بلکه بسیار به بدن کمک می کند

خوردن مواد غذایی خام مانند میوه و سبزی در یک زمان خاص، نه تنها مضر نیست، بلکه بسیار به بدن کمک می کند تا سموم را دفع کند و عفونت ها را درمان کند. لازم به ذکر است که برای این رژیم حتما باید با پزشک متخصص مشورت کرد تا از بروز هر گونه بیماری جلوگیری شود و یا اگر فرد دچار بیماری خاصی است، برنامه ای منطبق بر آن بیماری به او داده شود.

نکته ای که وجود دارد، این است که نباید مواد یکسانی در این رژیم مصرف بشود. هر ماده غذایی، ویژگی های منحصر به فرد خودش را دارد و به شکل خاصی می تواند به بدن کمک کند. به عنوان مثال؛ موادی مانند موز و سیب زمینی نباید دائما استفاده بشود.

زیرا این مواد، نشاسته بالایی دارند و مقدار بیش از حد هر چیزی برای بدن مضر است. با مصرف زیاد این گونه مواد، قند خون بالا می رود. در نتیجه این احساس به شخص دست می دهد که دچار کمبود انرژی است. بهتر است که رژیم غذایی را متنوع کنیم و از تمام مواد موجود استفاده کنیم. به عنوان مثال، گوجه فرنگی به صورت طبیعی دارای لیکوپن است. لیکوپن یک آنتی اکسیدان طبیعی است که از بروز سرطان جلوگیری کرده و بدن را سم زدایی می کند.

پیشنهاد می کنیم از پست رژیم ۴۰ روزه خام گیاه خواری دیدن کنید.

وظیفه ی اصلی آنتی اکسیدان ها محافظت از بدن در برابر رادیکال ها است

وظیفه ی اصلی آنتی اکسیدان ها محافظت از بدن در برابر رادیکال ها است. رادیکال ها گونه های مضری هستند که از واکنش بدن با مواد مضر ایجاد می شود و می توانند آسیبی جدی بر بدن وارد کنند. لیکوپنی که د رگوجه فرنگی و هندوانه وجود دارد، می تواند کار رادیکال ها را خنثی کرده و آن ها را از بین ببرد.

مواد دیگر مانند کاهو و کلم و به ویژه کلم بروکلی، دارای ویتامین سی و کلروفیل هستند. همچنین آنتی اکسیدانی طبییعی به نام گلوکو زینولات در این مواد وجود دارد که بدن را سم زدایی می کند و عفونت ها را درمان می کند.

همچنین ویتامین سی به دلیل این که محلول در آب است، باعث می شود تا سموم، همراه آب از بدن دفع بشوند و مصرف زیاد آن نیز ضرر زیادی به بدن نمی رساند. زیرا در نهایت در آب حل شده و از بدن دفع می شود. همچنین می توان از میوه هایی مانند آوو کادو و آناناس بهره گرفت که دارای اسید چرب هستند.

این اسید چرب باعث می شود که بدن تا وعده ی بعدی و در طول روز سیر بماند و احساس گرسنگی نکند. استفاده از آب لیموی طبیعی و روغن زیتون نیز به بدن کمک می کند تا سموم را دفع کند و عفونت ها را بهبود ببخشد.

شما در حال خواندن پست درمان عفونت با خام گیاه خواری هستید.

مضرات خام گیاه خواری چیست؟

این رژیم کمی متفاوت و غیر عادی است و به همین دلیل، بعضی از مردم سخت می توانند به آن عادت کنند و با آن خو بگیرند. در اولین روزهای رژیم خام گیاه خواری، چون سموم در حال دفع از بدن هستند، ممکن است باعث سردرد بشوند که با نوشیدن زیاد آب بر طرف می شود.

همچنین ممکن است، دستگاه گوارش به ماده های خام زیادی که ناگهان وارد بدن می شوند، واکنش نشان بدهد و باعث دل پیچه و نفخ بشود. چون این رژیم فیبر زیادی دارد، ممکن است که باعث اختلال در جذب مواد معدنی دیگر مانند آهن و روی بشود.

مضرات خام گیاه خواری چیست؟

مضرات خام گیاه خواری چیست؟

در این رژیم باید مغزها و حبوبات به اندازه کافی استفاده شود تا پروتئین مورد نیاز بدن که از طریق گوشت تامین می شد، تامین بشود. نا گفته نماند که مقدار پروتئین موجود در گوشت، بسیار بیشتر از پروتئین های موجود در مواد گیاهی است. همچنین به دلیل این که در این رژیم از ماده های غذایی تازه استفاده می شود، هزینه بیشتری نسبت به رژیم معمولی باید صرف بشود تا وعده های غذایی مناسبی مصرف شود.

جمع بندی

خام گیاه خواری سبکی از زندگی و نوعی از رژیم است که با آن می توان بیماری های زیادی را درمان کرد. این روش مانند هر روش دیگر مزایا و مضرات خودش را دارد. اما می توان مطمئن بود که درمان عفونت با خام گیاه خواری امکان پذیر است و این رژیم باعث دفع سموم از بدن می شود.

مانند هر رژیم دیگری، باید از پزشک متخصص تغذیه کمک گرفت تا بدون آسیب این کار انجام پذیرد. دکتر کوهدانی یکی ازبهترین متخصصین تغذیه می باشد که رژیم غذایی ایده آلی متناسب با بدن به شما ارائه می دهد تا عفونت ها را درمان کنید و بدن خود را پاکسازی کنید.

از اینکه تا پایان مقاله درمان عفونت با خام گیاه خواری با ما همراه بودید متشکریم.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید