سایت مشاوره لاغری آنلاین

دکتر متخصص تغذیه بیماران سرطانی
دکتر متخصص تغذیه بیماران سرطانی
2020/09/08
متخصص تغذیه بارداری
متخصص تغذیه بارداری
2020/09/10
سایت مشاوره لاغری آنلاین

سایت مشاوره لاغری آنلاین

برای پیدا کردن سایت مشاوره لاغری آنلاین روش های مختلفی نظیر سرچ کردن در موتورهای جست و جو و استفاده از تجربیات سایرین وجود دارد. اما در این میان نکته مهم انتخاب سایتیست که نتیجه قطعی از مشاوره های آن دریافت شود.

سایت مشاوره لاغری آنلاین

سایت مشاوره لاغری آنلاین

در مورد مشاوره های آنلاین لاغری به دلیل عدم ارتباط حضوری بیمار با متخصص، توانایی متخصص در برقراری ارتباط از اهمیت زیادی برخوردار است. هم چنین ارتباطات باید به شکل منظم انجام گیرد تا بهترین نتیجه از مشاوره دریافت شود. در این مقاله به معرفی و بررسی ویژگی های بهترین سایت مشاوره لاغری آنلاین می پردازیم.

  1. چاقی چیست؟
  2. چه دلایلی باعث ابتلای افراد به چاقی می شوند؟
  3. چرا افراد به لاغری تمایل دارند؟
  4. آمار جهانی چاقی و لاغری به چه صورت است؟
  5. موانع کاهش وزن چیست؟
  6. بهترین نوع رژیم غذایی چیست؟
  7. تاثیر روانشناسی در لاغری چیست؟
  8. مشاوره لاغری آنلاین چیست؟
  9. تفاوت رژیم آنلاین با رژیم های حضوری در چیست؟
  10. لاغری برای چه افرادی از اهمیت بیشتری برخوردار است؟
  11. مشاوره آنلاین برای لاغری چه مزایایی دارد؟
  12. اهمیت مشاوره تغذیه برای لاغری و کاهش وزن چیست؟
  13. رژیم لاغری آنلاین چگونه دریافت می گردد؟
  14. چه نکاتی در دریافت رژیم آنلاین از اهمیت بیشتری برخوردار هستند؟
  15. مشاوره لاغری آنلاین خوب چه ویژگی هایی دارد؟
  16. اهمیت داشتن مشاوره لاغری در دوران بارداری چیست؟
  17. مشاوره لاغری چه تاثیری در کاهش وزن کودکان و نوجوانان دارد؟
  18. آیا مشاوره لاغری آنلاین برای سالمندان نیز وجود دارد؟
  19. در یک مشاوره لاغری آنلاین چه نکاتی برای نتیجه گیری بهتر توصیه می شود؟
  20. در رژیم های لاغری آنلاین چه نکاتی باید رعایت شوند؟
  21. روش های پیدا کردن بهترین سایت مشاوره لاغری آنلاین چیست؟
  22. بهترین سایت مشاوره لاغری آنلاین چه ویژگی هایی دارد؟

 

چاقی چیست؟

در این قسمت از مقاله ی خود با عنوان سایت مشاوره لاغری آنلاین به بیان نکاتی در خصوص چاقی خواهیم پرداخت.

چاقی یکی از معضلات مهم به خصوص در سالیان اخیر بوده است. این مشکل به یکی از اصلی ترین دغدغه ها در جوامع مختلف تبدیل شده است.

تعریف چاقی

از نظر لغوی چاقی به معنای فربهی یا داشتن اضافه وزن است، همچنین در بعضی از لغت نامه ها چاقی را به پر گوشتی نیز معنی میکنند، اما در کل از نظر علمی چاقی انباشته شدن توده های چربی در بخش خاصی از بدن می باشد. در واقع در این حالت به دلیل ذخیره شدن توده چربی در زیر پوست آن قسمت از بدن بیشتر از سایر قسمت ها حالت برآمدگی پیدا کرده و بزرگتر دیده می شود که این حالت را چاقی تعریف می کنند.

تعریف چاقی

تعریف چاقی

چاقی بیماری یا عارضه

یکی از مسائلی که مدتهاست در علم پزشکی مطرح شده این است که چاقی یک بیماری است، یا عارضه از خیلی جهات می توان جایی را به عنوان یک بیماری به حساب آورد. یکی از این جنبه ها زمینه ساز شدن چاقی برای بروز بیماری های دیگر است. از دیگر جنبه هایی که می توان چاقی را به عنوان یک بیماری معرفی کرد مشکلاتی است که به دلیل چاقی بدن انسان با آن مواجه می‌شود. در عین حال به دلیل تغییراتی که در سبک زندگی و نوع ارتباطات در چاقی به وجود می آید می توان چاقی را به عنوان یک عارضه نیز به حساب آورد.

پیشنهاد می کنیم از مقاله خارج شدن از رژیم کتوژنیک دیدن کنید.

روش تشخیص چاقی

در این قسمت از مقاله ی خود با عنوان سایت مشاوره لاغری آنلاین به بیان نکاتی در خصوص شیوه های تشخیص چاقی خواهیم پرداخت.

مرسوم ترین روش برای تشخیص چاقی مشاهده و اندازه گیری تغییر وزن است. معمولاً در صورتی که فرد افزایش وزن پیدا کند به معنی چاق شدن است، اما گاهی اوقات به خصوص در ورزشکاران این افزایش وزن ناشی از عضله سازی در بدن است و به دلیل انباشته شدن توده چربی نیست، در نتیجه بدن تغییر سایز چندانی نخواهد داشت، به همین دلیل روش علمی تری برای محاسبه چاقی به وجود آمده است.

این روش که محاسبه شاخص توده بدنی است، با استفاده از تقسیم قد و وزن به دست می آید. رنج نرمال وزن و حالت نرمال بدن یک عدد خاص دارد. در صورتی که عدد به دست آمده از این تقسیم از رنج نرمال بالاتر باشد، فرد مبتلا به اضافه وزن و در اختلافات زیاد مبتلا به چاقی است و در صورتی که عدد از رنج نرمال پایین تر باشد، فرد مبتلا به کاهش وزن زیاد و تا حدی سوء تغذیه است.

روش تشخیص چاقی

روش تشخیص چاقی

چه دلایلی باعث ابتلای افراد به چاقی می شوند؟

دلایلی زیادی وجود دارند که می توانند زمینه ساز چاقی باشند، برخی از این دلایل به طور مادرزادی و برخی به دلیل اشتباهات در سبک زندگی باعث بروز این مشکل می گردند.

علل رایج ابتلا به چاقی

در این قسمت از مقاله ی خود با عنوان سایت مشاوره لاغری آنلاین به بیان نکاتی در خصوص علل رایج ابتلا به چاقی خواهیم پرداخت.

از جمله دلایل رایج برای ابتلا به چاقی می توان به کم تحرکی و پرخوری اشاره کرد. به خصوص هنگامی که این دو مسئله با هم ادغام شوند و پرخوری در کنار کم تحرکی انجام شود، احتمال ابتلا به چاقی بسیار بالاتر می رود،

اما گاهی اوقات نه فقط پرخوری، بلکه بعد از غذا خوردن نیز می تواند زمینه ساز بروز چاقی شود. بعد از غذا خوردن به معنی خوردن مواد غذایی نامتناسب با هم یا خوردن مواد غذایی در زمان های نادرست است که هر کدام به خودی خود می‌توانند باعث بروز چاقی شوند.

دلایل عمومی ابتلا به چاقی در همه افراد

با این حال بعضی از دلایل کلی تر نیز می توانند باعث به وجودآمدن چاقی شوند. از جمله این دلایل می‌توان به کم خوابی اشاره کرد، باید در درجه اول این که کم خوابی باعث چاقی میشود کمی غیر عادی به نظر برسد، اما کم خوابی می تواند ساعات غذا خوردن را تغییر دهد. به عبارتی افراد کم خواب و یا افرادی که بیشتر به شب بیداری دچار هستند، برای گذراندن وقت در این زمانی که بیشتر افراد منزل خواب هستند، امکان فعالیت دیگری وجود ندارد به غذا خوردن روی می‌آورند.

علی الخصوص در ساعات انتهایی شب که به دلیل استراحت سایرین امکان فعالیت کمتر است و تحرک تا حد زیادی کاهش پیدا می کند، خوردن هر ماده غذایی می‌تواند منجر به ذخیره سازی چربی در بدن شود.

از دیگر عوامل رایج می‌توان به ژنتیک اشاره کرد بعضی از اشخاص به طور ژنتیکی دچار چاقی هستند و این منزل در تمام نسل های خانواده آن ها مشاهده می‌شود، همچنین کم کاری تیروئید نیز در بسیاری از افرادی که مبتلا به چاقی هستند، مشاهده می شود، در این حالت سوخت و ساز بدن کاهش پیدا کرده و مواد غذایی به جای آن که صرف انرژی سازی در بدن شوند، به صورت چربی انباشته می شوند.

دلایل اختصاصی چاقی در زنان

در این قسمت از مقاله ی خود با عنوان سایت مشاوره لاغری آنلاین به بیان نکاتی در خصوص دلایل اختصاصی چاقی در زنان خواهیم پرداخت.

زنان علاوه بر دلایل گفته شده در بالا مسائلی مانند یائسگی یا دوران ماهانه نیز می توانند باعث چاقی شوند، بسیاری از زنان در این دوران به دلیل تغییرات هورمونی دچار اضافه وزن می شوند که در صورت عدم کنترل آن منجر به چاقی میشود، همچنین بعضی از کیست های تخمدان نیز می توانند هورمون های بدن را تحت تاثیر قرار داده و سوخت و ساز را کاهش دهند و در نتیجه باعث چاقی شوند.

در این زمان ها معمولاً نقش یک مشاور تغذیه خوب برای لاغری بسیار اهمیت است تا با تغذیه مناسب در این دوران آشنا شد و مطابق آن از چاقی و اضافه وزن بیشتر جلوگیری کرد.

دلایل اختصاصی چاقی در زنان

دلایل اختصاصی چاقی در زنان

چاقی چه بیماری هایی را موجب می شود؟

چاقی می تواند مشکلات و بیماری های زیادی را در بدن به وجود آورد. اگر چاقی کنترل نشود هم چنین مشکلات اساسی را که می تواند منجر به مرگ یا کما در فرد نیز شود را ایجاد کند.

بیماری های رایج در چاقی

در این قسمت از مقاله ی خود با عنوان سایت مشاوره لاغری آنلاین به بیان نکاتی در خصوص بیماری های رایج در چاقی خواهیم پرداخت.

چاقی می‌تواند زمینه‌ساز بسیاری از بیماری ها شود، همچنین بیشتر بیماری هایی که که فرد به آنها مبتلاست ممکن است، در اثر چاقی شدت پیدا کنند، بنابراین آشنایی با این مسائل به منظور کنترل جدی تر چاقی امری ضروری است.

بیماری های رایج در چاقی

بیماری های رایج در چاقی

از جمله بیماری های رایج که چاقی می تواند به آن منجر شود، بیماری های قلبی و عروقی است. بسیاری از افراد چاق وزن اضافه خود را کنترل نمی کنند و برای مدت های طولانی به چاقی دچار هستند، به بیماری های قلبی عروقی نیز مبتلا می شوند، این بیماری ها مانند گرفتگی رگ ها، فشار خون بالا و غیره بروز می کند و در صورت عدم کنترل می تواند به سکته قلبی منجر شود. از دیگر مشکلات رایج که چاقی در بدن به وجود می آورد دردهای زانو و کمر است. معمولاً در افراد چاق به این نواحی از بدن فشار بیشتری وارد شده و دچار دردهای مزمن می گردند.

بیماری های خاصی که چاقی منجر به آن ها می شود

اما برخی از بیماری ها در تمام افراد چاق بروز نمی کنند، درمان چاقی می تواند باعث شدت پیدا کردن آنها یا زمینه‌ساز شدن ابتلا به آنها شود، به عنوان مثال چاقی در افرادی که مبتلا به دیابت هستند، می تواند باعث افزایش این بیماری شود.

همچنین برخی از افرادی که به چاقی مبتلا هستند، به بیماریهای کبدی نظیر سیروز کبد نیز دچار می شوند. از بیماری های خاصی که در تمام افراد چاق دیده نمی شود، اما در صورت بروز و وجود چاقی این عارضه دلیل آن است، می توان به مشکلات صفرا مانند سنگ صفرا و مجاری صفرا اشاره کرد. برخی بیماری‌های دیگر نیز در بعضی از افراد چاق مشاهده می شوند، مانند مشکلات تنفسی به خصوص در هنگام خواب در صورت عدم کنترل منجر به عدم اکسیژن رسانی مغز شده سکته‌های مغزی و کما را عامل می‌شود.

بیمارهای روحی و روانی که ناشی از چاقی هستند

اما چاقی می تواند باعث مشکلات روحی و روانی نیز شود. بسیاری از افراد چاق به دلیل تاثیری که این عارضه بر زیبایی می گذارد توانایی حضور مثبت در اجتماع را نداشته و به خلوت و تنهایی علاقه بیشتری دارند. این مسئله نه تنها در فعالیتهای اجتماعی آنها تاثیر گذار است، بلکه روابط افراد چاق نیز تحت تاثیر قرار می دهد. افراد چاق از مشکلاتی نظیر عدم اعتماد به نفس و حتی افسردگی رنج می برند.

بیمارهای روحی و روانی که ناشی از چاقی هستند

بیمارهای روحی و روانی که ناشی از چاقی هستند

چرا افراد به لاغری تمایل دارند؟

لاغری و زیبایی

بیشتر افرادی که قصد لاغری و کاهش وزن را پیدا می کنند، به دنبال تناسب اندام و زیبایی هستند. چاقی می تواند تغییرات زیادی را در بدن به وجود آورد، این تغییرات مانند افزایش حجم قسمت های خاص بدن باعث مشکلات زیادی در زیبایی افراد و چهره آن ها می شوند. این افراد معمولاً به دلیل به دست آوردن مجدد زیبایی به سراغ لاغری و کاهش وزن می روند.

لاغری و سلامت

با این حال زیبایی را نمی توان تنها دلیل علاقه مندی افراد به کاهش وزن و لاغری دانست. بسیاری از افراد برای حفظ سلامت بدن به سراغ کاهش وزن می روند. به خصوص افرادی که از بیماری‌های مختلف نظیر مشکلات قلبی عروقی، یا مشکلاتی نظیر دیابت رنج می برند، برای حل این مشکلات و درمان یا کاهش آنها به دنبال روش های لاغری هستند.

معمولاً در بسیاری از بیماری ها توصیه پزشک در صورت چاق بودن بیمار کاهش وزن سریع است، کاهش وزن هرچقدر اصولی تر اتفاق بیفتد، بهبود بیماری بیمار نیز تسریع می شود. به علاوه افراد معمولاً برای کاهش دردهای ناشی از چاقی مانند زانو درد به دنبال کاهش وزن اضافه خود هستند.

لاغری و سلامت

لاغری و سلامت

لاغری و دید جامعه

اما شاید مهمترین مسئله برای علاقمندی افراد به لاغری را بتوان دید جامعه دانست.

دید جامعه نسبت به افراد چاق چندان مثبت نیست. بسیاری از افراد چاق به دلیل کمبود اعتماد به نفس و روابط اجتماعی موفقی نداشته و حضور پررنگی در اجتماع ندارند. یکی از معضلات بزرگ افراد چاق پیدا کردن لباس مناسب است، بسیاری از اوقات برای پیدا کردن یک لباس فرد چاق باید ساعت ها زمان بگذارد و در نهایت نیز چیزی که مدنظر خود بود را پیدا نمی کند.

همچنین بسیاری از کارفرماها امروزه به دلیل راندمان بالاتر افراد لاغر در کار کردن و سطح انرژی بیشتر آنها برای کار کردن در زمانی طولانی اینگونه افراد را برای استخدام انتخاب می کنند. یکی از شروط استخدام در بسیاری از مراکز زیبایی ظاهری است که افراد چاق بودن به دلیل مشکلاتی که در در ظاهر خود پیدا می کنند، بسیاری از شانس های استخدام را از دست میدهند.

اما این دلایل نباید منجر شود که برای کاهش وزن روشهای غیر اصولی انتخاب شود، زیرا روش غیر اصولی نه تنها کاهش وزن دلخواه را حاصل نمی شود، بلکه می تواند مشکلات زیادی را در سلامتی به وجود آورد. معمولاً بهترین کار برای کاهش وزن اصولی راهنمایی گرفتن از یک مشاور تغذیه مجرب است.

لاغری و دید جامعه

لاغری و دید جامعه

آمار جهانی چاقی و لاغری به چه صورت است؟

چاقی امروزه معضلی اساسی در تمام جهان است. تمام جوامع برای حل این مشکل به دنبال راهکارهای اساسی هستند. در بعضی از کشورها برای لاغری و کاهش وزن و تشویق افراد به این امر پاداش تعیین می کنند. به عنوان مثال بسیاری از شرکت ها برای کاهش وزن کارمندان خود تشویقی مشخص می کنند.

همه گیری چاقی

چاقی امروزه مشکلی هم گیر در جهان است. افزایش جمعیت در شهرها باعث ساخته شدن آپارتمان ها شده و این آپارتمان ها منجر به کاهش و تحرک در افراد شده است. این مسئله در کنار ساعات بیشتری از روز که افراد پشت میز سرکار یا مدرسه و دانشگاه می گذرانند منجر به افزایش شیوع چاقی شده است.

به خصوص در کشورهای صنعتی که پیشرفت تکنولوژی باعث از بین رفتن کارهای دستی شده است و بیشتر کارها با استفاده از کامپیوتر و بدون تحرک انجام می شود، چاقی رشد چشمگیر تری داشته است.

چاقی در ایران

در ایران نیز آمار چاقی نشان از رشد چشمگیر آن داشته در ۳۰ سال گذشته روش چاقی بسیار بالا بوده و این عدد به حدود ۳۱ درصد افزایش در سال می رسد که رشد بسیار خطرناک است. چاقی بیشتر در میان جوانان به افراد زیر ۲۰ سال دیده می شود و به خصوص در میان دختران که امکان فعالیت و ورزش بیرون از خانه در آنها کمتر است، چاقی بیشتر دیده می شود.

نگرانی های رشد چاقی

این رشد چشمگیر باعث مشکلات جدی در سلامتی شده است. بسیاری از جوامع برای جلوگیری از شیوع چاقی و جلوگیری از مشکلات ناشی از آن قوانین سفت و سخت را برای کاهش وزن وضع کرده‌اند.

در بیشتر مدارس در کشور های اروپایی قوانینی برای محدوده وزن دانش‌آموزان مشخص شده است و در صورت تجاوز هزینه محدوده وزنی دانش آموز به فعالیت های ورزشی و کاهش وزن اجباری مکلف می شود،

همچنین برای بزرگسالان نیز بیشتر شرکت ها در کشورهای اروپایی باشگاه هایی را به صورت رایگان برای کارمندان خود به وجود آورده اند که در خارج از ساعات اداری به ورزش و فعالیت پرداخته و در صورت اضافه وزن خود را کاهش دهند.

نگرانی در مورد چاقی در ایران نیز بسیار زیاد است و مراکز متعددی برای کاهش وزن و لاغری افراد به وجود آمده است، اما نکته مهمی که در مورد تمام روشهای لاغری و نگرانی‌ها در مورد چاقی وجود دارد، کاهش وزن به صورت اصولی است که تنها با مشورت با یک مشاور تغذیه خوب اتفاق می‌افتد.

نگرانی های رشد چاقی

نگرانی های رشد چاقی

موانع کاهش وزن چیست؟

موانع مختلفی وجود دارند که در صورت شروع یک فرآیند کاهش وزن می توانند عدم آن را منجر شوند. این موانع در صورت برطرف نشدن نه تنها مانع کاهش وزن شده، بلکه باعث افزایش وزن نیز می گردند.

اشتباهات تغذیه و عدم کاهش وزن

اولین عاملی که می تواند باعث جلوگیری از کاهش وزن خود شود را می توان عدم تغذیه سالم دانست.

تغذیه ناسالم به معنای خوردن غذاهایی است که به جای کسب انرژی در بدن منجر به ذخیره چربی می شوند. از جمله این غذاها فست فود ها هستند که در نگاه اول شاید انرژی زیادی را برای بدن فراهم کنند، اما ذخیره‌سازی چربی آنها بسیار بیشتر از انرژی به وجود آورده است.

از دیگر اشکالات تغذیه می توان به عدم نوشیدن آب کافی اشاره کرد. هیچگونه کالری ندارد و نوشیدن آن در طی روز می تواند از اشتهای کاذب جلوگیری کند، همچنین تا حد زیادی معده را پر کرده و از خوردن غذا جلوگیری می کند.

دیگر اشکال تغذیه نخوردن میان وعده ها ست، میان وعده ها تا حد زیادی باعث سیری فرد می‌شوند و این سیری باعث جلوگیری از خوردن غذاهای ناسالم می گردد، همچنین بسیاری از افراد مواد غذایی را به صورت متناسب مصرف نمیکنند، به عنوان مثال خوردن سیب زمینی با نان زیاد به دلیل نشاسته بودن هر دو باعث افزایش وزن شدید می شود.

اشتباهات تغذیه و عدم کاهش وزن

اشتباهات تغذیه و عدم کاهش وزن

سبک زندگی و عدم کاهش وزن

ذخیره سازی بیشتر وقت و صرفه جویی در آن از جمله مسائلی است که در دنیای امروز اهمیت بسیاری دارد. افراد برای برخورداری از وقت بیشتر از تمام راه‌های موجود استفاده می‌کنند که یکی از آنها استفاده از رستورانها یا غذاهای آماده و نیمه آماده است. حتی انتخاب غذاهای کم کالری در رستوران هم در دراز مدت می تواند با مصرف زیاد اضافه وزن را منجر شود.

بسیاری از افرادی که برای صرف غذای روزانه خود به رستوران مراجعه می‌کنند که بیشتر از افرادی که غذا را در منزل صرف می کنند، دچار چاقی می شوند. دلیل این امر انرژی و تحرک بیشتری است که برای آماده سازی غذا در منزل صرف میشود.

از دیگر موانعی که در سبک زندگی افراد وجود داشته و باعث عدم کاهش وزن میشود خواب است. خواب بیش از حد یا خواب کم با افزایش وزن ارتباط مستقیم دارند. هر دوی این عوامل ترشح هورمون ها را تحت تاثیر قرار داده اشتها را کنترل می‌کنند، همچنین افرادی که به دلیل شغل خود بیشتر ساعات روز را پشت میز می نشینند کمتر از سایرین می توانند کاهش وزن موفق داشته باشند.

بیماری ها و عدم کاهش وزن

در بسیاری از افراد از بیماری‌ها باعث عدم کاهش وزن میشود، به عنوان مثال یکی از موانع جدی کاهش وزن بیماری تیروئید است، غده تیروئید هورمون متابولیسم بدن را میسازد در صورت کم کاری این‌قدر این هورمون کمتر ترشح شده و در نتیجه سوخت و ساز بدن کاهش پیدا می‌کند و رژیم غذایی ناموفق می شود.

از دیگر بیماری هایی که می توانند مانع کاهش وزن شود، یائسگی است که مسائلی نظیر تغییر در هورمون ها، کم خوابی یا خواب زیاد، افزایش اشتها و غیره را منجر می شود که همه این مسائل مانعی بزرگ برای کاهش وزن هستند، همچنین استفاده برخی از داروها نیز می‌تواند مانع کاهش وزن شود،

به عنوان مثال کورتن سبب پرخوری و در نتیجه عدم موفقیت فرآیند لاغری میشود. با این حال در صورتی که فرآیند لاغری زیر نظر یک مشاور تغذیه خوب انجام گیرد می توان تمام مشکلات و موانع کاهش وزن را از سر راه برداشت.

بیماری ها و عدم کاهش وزن

بیماری ها و عدم کاهش وزن

بهترین نوع رژیم غذایی چیست؟

بهترین نوع رژیم غذایی را عوامل مختلفی مشخص می کنند که آشنایی با آن ها می تواند به انتخاب رژیم مناسب کمک کند، اما نقش مشاور تغذیه خوب در انتخاب بهترین رژیم و روش غذایی نباید نادیده گرفت.

تناسب رژیم غذایی با فعالیت

به طور کلی نمی توان یک رژیم غذایی را برای تمام افراد تعمیم داد. هر فرد با توجه به ویژگی‌های بدنی خود و سبک زندگی نیاز به رژیم غذای مخصوصی دارد. بسیار دیده شده که افراد رژیم مشترک را برای لاغری انتخاب کرده و هر فرد نتیجه متفاوتی می گیرد، این مسئله به عواملی مانند فعالیت های جانبی و سوخت و ساز بدن که در هر فرد متفاوت است، بستگی دارد. در درجه اول رژیم غذایی باید با فعالیت‌های بدنی فرد هماهنگ باشد.

مسلما افرادی که فعالیت بدنی بالاتری داشته و تحرک بیشتری دارند، کاهش وزن در آنها سریعتر اتفاق می افتد، همچنین این افراد برای انجام فعالیت‌های روزمره و تحرکات نیاز به انرژی بیشتری دارند، بنابراین رژیم غذایی برای آنها متفاوت است.

به عنوان مثال در رژیم غذایی ورزشکاران برای تناسب اندام و حفظ وزن بیشتر از مواد پروتئینی و سبزیجات استفاده می شود، موادی نظیر نشاسته انرژی آن خیلی زود سوخته شده و مابقی مواد آن نظیر قند ها به شکل چربی تجمع پیدا میکند، در رژیم غذایی ورزشکاران بسیار کم وجود دارد، همچنین افرادی که شغل آنها به گونه ای است که نیاز به تحرک بالایی دارند، هم برای کاهش وزن نیاز به رژیم متعادل دارند که انرژی آنها برای فعالیت روزانه را در تمام ساعات روز حفظ کند.

رژیم غذایی مناسب با وضعیت بدن

به علاوه رژیم غذایی باید با وضعیت بدنی فردی که متناسب باشد. وضعیت بدنی به معنی سلامت جسمی بدن و میزان چاقی است. در صورتی که فرد به بیماری های زمینه ای نظیر تیروئید مبتلا باشد، رژیم باید متناسب با بیماری وی داده شود،

همچنین در صورتیکه فرد دارای اضافه وزن در بعضی از قسمتهای خاص بدن باشد، نیاز به رژیم متفاوت دارد. به عنوان مثال برای بعضی از افراد رژیم بر پایه پروتئین و برای بعضی از افراد رژیم بر پایه سبزیجات مناسب است، این مسئله مطابق نظر مشاور تغذیه و بررسی وضعیت چاقی و محل تجمع چربی ها تعیین می گردد.

رژیم غذایی مناسب با وضعیت بدن

رژیم غذایی مناسب با وضعیت بدن

تاثیر روانشناسی در لاغری چیست؟

بسیاری اوقات مانع اصلی برای لاغری مشکلات روحی افراد است. در واقع ذهن مانع انجام درست رژیم غذایی شده و در نتیجه کاهش وزن اتفاق نمی افتد. در این شرایط نیز مشاور تغذیه می تواند نقش مهمی در انجام صحیح برنامه لاغری داشته باشد.

استرس و عدم لاغری

یکی از روش های رسیدن به آرامش در بسیاری از افراد غذا خوردن است. بیشتر مردم در شرایطی که تحت فشار و استرس باشند، نمی‌توانند غذا خوردن خود را کنترل کنند، اما مشکل اساسی از جایی شروع می شود که تغذیه ناسالم نه‌تنها در زمان استرس، بلکه تبدیل به عادت شده و در تمام زمانها اتفاق می افتد. معمولاً استرس میتواند تغییرات زیادی را در انسان به وجود آورد از جمله آنها می توان به تغییر در زمان خواب و مشکلات روحی، بسیاری از افراد برای فرار از این حالت فراموشی موقعیت استرس زا به غذا خوردن روی می‌آورند.

مشکلات ذهنی، مانعی برای کاهش وزن

از دیگر عواملی که از نظر روانشناسی مانعی برای کاهش وزن هستند، می توان به خستگی اشاره کرد. انتخاب بسیاری از افراد بعد از یک روز خسته کننده استراحت و خوردن غذاهای پرکالری مانند شیرینی ها یا فست فود هاست که می توانند باعث اضافه وزن شدید شوند، همچنین چاقی موجب مشکلاتی همچون عدم اعتماد به نفس و خجالت می شود.

این مشکلات زیادی موجب می‌شود که شخص برای کم شدن وزن نتواند اقدام صحیحی انجام دهد، به عنوان مثال از حضور پیج دکتر تغذیه شرم کرده و توانایی رفتن به باشگاه را نیز نداشته باشد، در نتیجه این امر وزن وی افزایش پیدا کرده و دچار چاقی خطرناک میشود. در این شرایط شاید انتخاب یک رژیم غذایی غیر حضوری بتواند به حل این مشکل تا حدود زیادی کمک کند.

کاهش انگیزه و عدم لاغری

از دیگر مشکلاتی که از نظر روانشناسی بسیاری از افرادی که دچار چاقی هستند، یا در حال گذراندن یک رژیم غذایی می‌باشند به آن مبتلا می شود، کاهش انگیزه است. به طور کلی کاهش وزن اصولی در دسته کارهای زمان بر است و در بسیاری از افراد گاهی اوقات این زمان بر بودن باعث خستگی و کم شدن انگیزه می شود، به خصوص اگر فرد دچار استپ وزن میشود.

معمولا برای حل مشکل انجام رژیم غذایی زیر نظر یک مشاور تغذیه خوب تا حد زیادی کمک کننده است.

کاهش انگیزه و عدم لاغری

کاهش انگیزه و عدم لاغری

مشاوره لاغری آنلاین چیست؟

انتخاب بسیاری از افراد چاق برای لاغری و کاهش وزن رژیم غذاییست، البته در هر روشی، رژیم غذایی از جمله موارد اصلی لاغریست. در واقع در صورتی که فرد حتی با استفاده از عمل های جراحی اقدام به لاغری کند، نیز باز هم رژیم غذایی درست بعد از جراحی برای کاهش وزن مورد نیاز است.

انواع مشاوره های تغذیه

اولین انتخاب برای لاغری رژیم غذایی است. تمام افرادی که قصد کاهش وزن دارند، یکی از روش های رژیم لاغری را برای کاهش وزن خود انتخاب می کنند، اما رژیم غذایی تنها در صورتی مناسب است، پاسخی که فرد می‌خواهد را برای لاغری و کاهش وزن می دهد که به صورت اصولی و زیر نظر یک مشاور مجرب انتخاب شده باشد. به طور کلی مشاوره های تغذیه به دو حالت حضوری و غیر حضوری انجام می گیرند.

در روش حضوری بیمار به مطب یا کلینیک لاغری مراجعه کرده، زیر نظر یک مشاور تغذیه و برنامه غذایی خود را دریافت کرده و روند کاهش وزن را آغاز می‌کند، اما در مقابل روش مشاوره آنلاین نیز وجود دارد که فرد ملزم به مراجعه حضوری مشاور تغذیه نیست.

مشاوره لاغری آنلاین

در مشاوره لاغری آنلاین فرد به صورت اینترنتی با مشاور خود در ارتباط است. در این مدل از مشاوره نیز مانند مشاوره حضوری مشاور با بیمار ارتباط منظم داشته و برنامه غذایی را متناسب با وضعیت جسمی و بیماری هایی که فرد پیش از این آنها مبتلا بوده است، تنظیم می کند.

رژیم غذایی آنلاین مانند سایر رژیم های غذایی یک منوی روزانه است که میزان و نوع غذای هر فرد را در هر روز مشخص میکند. در مشاوره آنلاین مانند مشاوره حضوری به صورت منظم کاهش وزن بررسی شده و توصیه های لازم برای کاهش وزن بیشتر و بهتر به طور دوره‌ای به فرد داده می‌شود.

مشاوره لاغری آنلاین

مشاوره لاغری آنلاین

تفاوت رژیم آنلاین با رژیم های حضوری در چیست؟

رژیم لاغری آنلاین نیز مانند رژیم حضوری یک برنامه غذایی مشخص است که وضعیت تغذیه فرد در طول روز را مشخص می کند، با این حال از نظر نوع دریافت این رژیم با رژیم دریافتی از مشاوره حضوری تفاوت هایی دارد.

تفاوت در نوع رژیم

از نظر نوع رژیم دریافتی هیچگونه تفاوتی میان رژیم آنلاین با رژیم حضوری وجود ندارد. هر دوی این رژیم ها پس از بررسی شاخص توده بدنی و قد و وزن فرد داده می شوند، همچنین در رژیم غذایی آنلاین نیز مانند رژیم غذایی حضوری وضعیت سلامتی فرد از نظر ابتلا به بیماری ها پیش از ارائه رژیم بررسی می گردد، همچنین در صورت لزوم در مشاوره لاغری آنلاین نیز به فرد آزمایشات لازم داده شده و بر پایه آزمایش ها رژیم غذایی تنظیم می گردد، بنابراین از نظر نوع رژیم تفاوت میان رژیم آنلاین و رژیم حضوری وجود ندارد.

تفاوت در نحوه دریافت

اصلی ترین تفاوت رژیم غذایی آنلاین با رژیم غذایی حضوری تفاوت در نحوه دریافت رژیم است.

در رژیم غذایی حضوری فرد مستقیماً به مشاور لاغری مراجعه کرده و بعد از بررسی‌ها و معاینات رژیم هفتگی یا ماهانه خود را دریافت می کنند، اما در مشاوره لاغری آنلاین فردی نیازی به مراجعه حضوری نداشته و از طریق ارتباطات اینترنتی مانند ایمیل یا شبکه های ارتباط اجتماعی وضعیت کاهش وزن خود از نظر تغییر سایز و وزن را به اطلاع مشاور خود می رساند و بعد از انجام این کار رژیم غذایی مناسب خود را دریافت می کند.

در هر دو مدل رژیم غذایی فرد امکان ارتباط منظم با مشاور خود را دارد و می تواند در صورت بروز هر مشکلی در طول رژیم آن را با مشاور خود در میان بگذارد. هم چنین در هر دو روش فرد برنامه منظمی را برای مصرف روزانه غذاها دریافت می کند و در صورت نیاز به مصرف ویتامین ها یا مکمل ها این موارد نیز برای وی مشخص می گردند.

تفاوت در نحوه دریافت

تفاوت در نحوه دریافت

لاغری برای چه افرادی از اهمیت بیشتری برخوردار است؟

لاغری امری ضروریست، اما برای بسیاری از افراد این امر از اهمیت بیشتری برخوردار است. بسیاری از افرادی که ناچار به کاهش وزن هستند، به خصوص در زمان کوتاه، روش های نامناسبی را برای این کار انتخاب می کنند که گاها آسیب زننده هستند.

لاغری برای جوانان

همانطور که گفته شد، لاغری‌در زیبا دیده شدن افراد تاثیر بسیاری دارد. امروزه به خصوص در میان جوانان لاغری از اهمیت بیشتری برخوردار است. برای زیبا دیده شدن و حفظ تناسب اندام و همچنین حضور بیشتر و بهتر در اجتماع بسیاری از جوانان به دنبال لاغری و کاهش وزن هستند، همچنین به این دلیل که فعالیت‌های بدنی جوانان نسبت به سایر گروه های سنی بالاتر است و حضور در اجتماع برای این افراد بیشتر اتفاق می افتد لاغری در این گروه سنی اهمیت بیشتری دارد،

البته نمی‌توان گفت که لاغری در گروه‌های سنی دیگر چندان مهم نیست. به خصوص در میان کودکان در صورتی که چاقی به شکل مفرط اتفاق افتاده باشد، لاغری به اندازه سایر گروه های سنی از اهمیت زیادی برخوردار می شود. کودکان چاق معمولا در بزرگسالان نیز به چاقی مبتلا هستند و جنب و جوش و تحرک کمتری نسبت به سایر همسالان خود دارند، بنابراین در این دسته نیز لاغری باید در اولویت کاری قرار گیرد.

لاغری برای درمان و پیشگیری از بیماری

اما گاهی اوقات فرد به بیماری های خاصی مبتلا است که چاقی می تواند آنها را تشدید کند، در این شرایط لاغری اهمیت بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال افرادی که در عین ابتلا به بیماری های قلبی به چاقی نیز آشنا هستند، معمولاً در معرض حمله های قلبی شدیدتری هستند و احتمال سکته قلبی در آنها بالاتر است. این افراد برای جلوگیری از این مشکلات نیازمند کاهش وزن سریع و الزامی می باشند،

همچنین افراد دیابتی برای کم کردن مشکلات ناشی از دیابت ناچارا کاهش وزن خود هستند. به عنوان مثال این افراد مشکلات زیادی را در عمل های جراحی داشته که در صورت چاقی این مشکلات چند برابر می شود.

به علاوه افرادی که دچار مشکلات تنفسی هستند، نیز در صورت چاقی و اضافه وزن باید وزن اضافه خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن کاهش دهند، به دلیل اینکه چاقی در کنار مشکلات تنفسی می تواند، مشکلاتی نظیر عدم خون رسانی درست و قلب و اکسیژن رسانی درست به مغز را منجر شود، در نتیجه این عوامل کما یا سکته های مغزی و در نهایت مرگ اتفاق می افتد.

لاغری برای درمان و پیشگیری از بیماری

لاغری برای درمان و پیشگیری از بیماری

مشاوره آنلاین برای لاغری چه مزایایی دارد؟

همان طور که پیش از این اشاره شد، از نظر ساختاری و رژیم دریافتی تفاوت زیادی میان مشاوره حضوری و مشاوره لاغری آنلاین وجود ندارد، با این حال مشاوره لاغری به صورت آنلاین مزایایی نسبت به مشاوره حضوری دارد که در این جا به آن ها اشاره می کنیم.

مزایای مشاوره لاغری آنلاین

مشغله های زندگی در دنیای امروز باعث کمبود وقت زیاد شده است، همچنین بسیاری از افراد برای برخورداری از امکانات خوب ناچار به مراجعه به شهرها و استفاده از امکانات شهرهای بزرگ هستند. مشاوره های لاغری نیز یکی از این امکانات است که هم مراجعه حضوری برای انجام آن ها نیاز به زمانی مشخص داشته و هم در شهرهای بزرگ از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.

البته رژیم غذایی آنلاین با رژیم غذایی حضوری تفاوت چندانی ندارند، اما مزیت‌های دریافت رژیم به صورت آنلاین باعث شده که انجام این نوع مشاوره به خصوص در دنیای امروز از طرفداران بیشتری برخوردار باشد.

صرفه جویی در وقت و زمان از مهم ترین مزایای مشاوره لاغری آنلاین نسبت به مشاوره حضوری است. به طور کل برای یک جلسه ۳۰ دقیقه مشاوره لاغری حضوری فرد زمان زیادی را برای حضور در مطب و برگشت به منزل صرف می کند که در صورت دور بودن مطب مشاور یا حضور در شهر دیگر این زمان بیشتر نیز می‌شود، همچنین برای مراجعه حضوری هزینه بیشتری نسبت به مشاوره آنلاین مورد نیاز است، این هزینه مانند هزینه رفت و آمد و غیره می باشد.

از دیگر مشکلات مشاوره های حضوری زمان زیادی است که افراد در مطب مشاور برای نوبت گیری و رسیدن نوبت صرف می کنند که در مشاوره آنلاین این زمان نیز می تواند صرف کارهای دیگر شود.

مزایا در میزان ارتباط با مشاور تغذیه به صورت آنلاین

یک مشاور تغذیه خوب معمولاً مراجعه کنندگان زیادی دارد که در صورت مشاوره حضوری فرد برای ارتباط وی زمان زیادی ندارد. در صورتی که برای بیمار هر مشکلی در رژیم غذایی به وجود بیاید، ناچار به صبر کردن تا نوبت بعدی مشاور است، در حالی که در مشاوره تغذیه به صورت آنلاین این انتظار نیاز نیست و بیمار می تواند مشکل خود را برای پزشکی ارسال کرده در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت کنند.

پشتیبانی در رژیم های غذایی آنلاین در بیشتر ساعات شبانه روز و از روش‌های مختلف اتفاق می‌افتد، همچنین گاهی اوقات فرد ناچار به سفر برای زمان های طولانی است که در این شرایط در صورت مشاوره حضوری فرد یک یا چند جلسه مشاوره از دست میدهد، در حالی که ارتباط با مشاور تغذیه به صورت آنلاین در هر شرایطی می تواند انجام گیرد از طریق هر دستگاهی مانند موبایل یا کامپیوتر به سادگی اتفاق می‌افتد.

مزایا در میزان ارتباط با مشاور تغذیه به صورت آنلاین

مزایا در میزان ارتباط با مشاور تغذیه به صورت آنلاین

اهمیت مشاوره تغذیه برای لاغری و کاهش وزن چیست؟

انتخاب بسیاری از افراد برای لاغری، رژیم غذایی خود سرانه است. گاهی اوقات این رژیم برای مدت زمانی پاسخ خوبی می دهد، اما با کوچکترین تغییر و در کوتاه ترین زمان وزن بر می گردد، بنابراین می توان گفت برای یک رژیم غذایی اصولی و پایدار هیچ چیز به اندازه یک مشاور تغذیه خوب تاثیرگذار نیست.

اهمیت مشاور تغذیه در لاغری

مشکل بسیاری از افراد در انجام رژیم ها عدم آشنایی با سبک تغذیه درست و صحیح است. این افراد معمولاً به دلیل خوردن غذاهای نامتناسب کاهش وزن چندانی نداشته و در صورت داشتن کاهش وزن خیلی فوری وزن آنها به وزن اولیه بازگردانده می شود،

همچنین بسیاری از افراد برای رژیم های غذایی خودسرانه نخوردن را انتخاب می کنند که این مسئله نیز تاثیر چندانی نداشته و بلافاصله بعد از قطع رژیم وزن کاهش یافته برمیگردد. در این گونه زمان ها یک مشاور تغذیه می تواند به داشتن یک رژیم غذایی خوب و اصولی کمک زیادی کند.

مشاور تغذیه با غذا ها به خوبی آشناست و بسته به وضعیت بدنی فرد می تواند مناسب ترین برنامه غذایی را برای وی انتخاب کند. برنامه غذایی مناسب به گونه ای است که فرد در هیچ ساعتی از شبانه روز احساس گرسنگی نکرده و برای ساعاتی که این مشکل به وجود می آید جایگزین هایی برای تغذیه ناسالم داشته باشد، همچنین در صورتی که در کنار رژیم غذایی نیازمند فعالیت های ورزشی با استفاده از مکمل ها باشد، یک مشاور تغذیه خوب این مسائل را نیز در رژیم قید می کند.

نقش مشاور تغذیه در انجام بهتر رژیم غذایی

از دیگر تاثیراتی که مشاور تغذیه در انجام بهتر رژیم غذایی دارد، دادن انگیزه به بیمار است. فردی که مبتلا به چاقی است، به خصوص در اضافه وزن های شدید برای کاهش وزن نیاز به زمان و تلاش بسیاری دارد که این زمان و تلاش در دراز مدت باعث خستگی فرد و از بین رفتن انگیزه می شود.

به خصوص برای افرادی که در یک بازه زمانی دچار استپ وزن می شوند، این کاهش انگیزه می تواند در انجام دادن اشتباه رژیم یا رها کردن آن تاثیر بسیاری داشته باشد. رنگ و شرایط مشاور تغذیه می‌تواند به انجام بهتر رژیم غذایی کمک زیادی کند و فرد را برای گذر از شرایط سخت راهنمایی کند.

همچنین مشاور تغذیه با بررسی هفتگی روند کاهش وزن اشتباهات و اشکالاتی که در برنامه غذایی وجود دارد، را رفع کرده و به حل آن ها کمک می کند.

نقش مشاور تغذیه در انجام بهتر رژیم غذایی

نقش مشاور تغذیه در انجام بهتر رژیم غذایی

رژیم لاغری آنلاین چگونه دریافت می گردد؟

بعد از مراجعه به مشاوره تغذیه چه به صورت حضوری و چه به صورت ارتباط آنلاین و بررسی وضعیت چاقی بیمار، اولین قدم دریافت رژیم لاغریست. دریافت رژیم لاغری آنلاین با حضوری تفاوت هایی دارد.

دریافت رژیم لاغری آنلاین

در گذشته افراد برای دریافت رژیم لاغری خود نیاز به صرف زمان زیاد برای ملاقات پزشکی و مشاور لاغری بودند. در این زمان صرف نوبت گرفتن، انتظار برای ملاقات با پزشک، بررسی وضعیت بیمار، پرسش و پاسخ پزشک از بیمار و رفع ابهامات بیمار و غیره می شد.

در دنیای امروز فعالیت های روزمره وقت بسیار زیادی را از افراد می گیرد، صرف این وقت برای دریافت یک رژیم غذایی برای بسیاری از افراد مشکل است و این مسئله باعث می شود که بسیاری از افراد که دچار چاقی هستند، مراجعه به مشاور تغذیه را عقب انداخته با چاقی خود کنار بیایند یا در موارد حاد تر برای حل چاقی اقدام به انجام رژیم‌های خودسرانه کنند که باعث ایجاد مشکلات جدی مانند مشکلات معده و زخم معده می گردد. مشاوره لاغری آنلاین و دریافت رژیم به صورت آنلاین بسیاری از مشکلات را حل کرده است.

برای دریافت رژیم لاغری آنلاین نیازی به مراجعه حضوری به هیچ مشاور نیست و تنها با ارائه اطلاعات مورد نیاز مشاور می توان رژیم مناسب را دریافت کرد. برای دریافت رژیم غذایی آنلاین روشهایی نظیر شبکه های اجتماعی و ایمیل کاربرد دارند، همچنین بعضی از مشاورین تغذیه که از سایت مشاوره لاغری آنلاین برخوردار هستند، امکان دانلود برنامه غذایی را برای مراجعه کنندگان خود فراهم می کنند که نسبت به دریافت رژیم حضوری زمان بسیار کمتری می طلبد.

رفع مشکلات برنامه غذایی

در گذشته در صورتی که فرد با یکی از روزهای برنامه غذایی خود مشکلی داشته یا توانایی انجام یک روز به دلیل مهمانی یا سفر را نداشت ناچار به تماس تلفنی یا مراجعه حضوری به مشاور برای رفع مشکل برنامه خود بود.

امروز، اما رفع مشکلات برنامه به صورت آنلاین انجام می گیرد که بسیار سریعتر از روش تلفنی و حضوری است، همچنین یکی از مشکلاتی که برنامه غذایی آنلاین برای افراد داشت گم کردن برنامه یا عدم امکان بردن برنامه به هر جایی بود که معمولاً باعث می شد، فرد در سفرها قادر به انجام برنامه خود نباشد.

اما امروزه این مشکل برای افراد وجود نداشته و افراد می توانند در هر مکانی با استفاده از مشخصات کاربری خود با مشاور تغذیه ارتباط داشته و برنامه خود را دریافت کنند. با توجه به اینکه ارتباط فرد با مشاور تغذیه نقش مهمی در انجام صحیح رژیم غذایی دارد، رفع مشکلات برنامه غذایی به این روش به شکل ساده تری اتفاق می افتد.

رفع مشکلات برنامه غذایی

رفع مشکلات برنامه غذایی

چه نکاتی در دریافت رژیم آنلاین از اهمیت بیشتری برخوردار هستند؟

مشکل بسیاری از افراد با دریافت رژیم لاغری به صورت آنلاین عدم اطلاع از مواردیست که در این نوع رژیم مورد نیاز است.

نکات لازم برای دریافت رژیم

همانند مشاوره های لاغری حضوری که فرد برای دریافت رژیم غذایی نیاز به دادن اطلاعات به پزشک است، در رژیم لاغری آنلاین نیست برخی از اطلاعات مورد نیاز است تا رژیم غذایی متناسب با وضعیت فرد دریافت شود.

رژیم های لاغری آنلاین اولین نکته که نیاز است، به مشاور داده شود، قد و وزن به طور دقیق است، هرچه دقت اندازه گیری قد و وزن بالاتر باشد، رژیم دریافتی بیشتر وضعیت بدنی فرد متناسب است.

از دیگر نکاتی که برای دریافت یک رژیم لاغری به صورت آنلاین مورد نیاز است، اطلاعات در مورد بیماری‌هایی است که فرد به آنها مبتلاست، به عنوان مثال افرادی که به تیروئید مبتلا هستند، باید این نکته را در هنگام دریافت رژیم غذایی آنلاین متذکر شوند تا رژیم و درمان‌های مناسب با این بیماری به فرد ارائه شود. یا افرادی که به مشکلاتی نظیر یبوست مبتلا هستند، نیازمند مواد غذایی خاص در برنامه غذایی خود می باشند.

نقش صداقت بیمار با مشاور در دریافت رژیم مناسب

از دیگر مواردی که در دریافت رژیم غذایی به صورت آنلاین از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و صداقت بیمار با مشاور است.

بسیاری از افراد به دلیل مشکلاتی نظیر خجالت، وزن خود را به طور دقیق به مشاور نمی‌دهند که این مسئله باعث عدم دریافت رژیم مناسب میشود یا در صورت دریافت رژیم فرد کاهش وزن چندانی را مشاهده نمی کند.

همچنین گاهی اوقات فرد به دلیل مسائلی مانند خستگی یا هزینه کمتر مواردی نظیر مکمل‌های داروهایی که توسط مشاور برای بیمار مشخص میکند را تهیه نمی کند، در این شرایط نیست رژیم چندان موثر نیست و کاهش وزن به خوبی اتفاق نمی افتد یا در صورت کاهش وزن فرد دچار مشکلاتی نظیر ریزش مو یا کم شدن انرژی به شکل مفرط می شود.

نقش صداقت بیمار با مشاور در دریافت رژیم مناسب

نقش صداقت بیمار با مشاور در دریافت رژیم مناسب

مشاوره لاغری آنلاین خوب چه ویژگی هایی دارد؟

مشاوره لاغری آنلاین مزایای زیادی نسبت به مشاوره حضوری دارد که این مزایا بررسی شد، اما نمی توان گفت که هر مشاوره آنلاین کیفیت بالایی داشته و برای کاهش وزن تاثیرگذار است.

ویژگی های یک مشاوره لاغری خوب

مشاوره لاغری آنلاین خوب تنها در صورتی اتفاق می افتد که ارتباط به صورت منظم وجود داشته باشد. در واقع همانگونه که فرد برای مراجعه حضوری خود را موظف می کند که هر هفته به دکتر مراجعه کند در مشاوره آنلاین نیز برای نتیجه گیری بهتر از فرد باید ارتباط را به صورت منظم و هفتگی حفظ کند. یک مشاور لاغری آنلاین خوب مشاوره ایست که تمام نکات لازم را برای کاهش وزن درست و اصولی به فرد انتقال دهد.

در واقع یک مشاوره لاغری آنلاین خوب مواردی نظیر حجم غذاها، زمان خوردن غذاها و جایگزین های مناسب برای هر غذا در صورت آماده نبودن یا پیدا ‌نکردن آن ماده غذایی را برای بیمار مشخص می‌کند، همچنین در یک مشاوره خوب کاهش وزن بنا به شرایط بیمار به طور منظم بررسی می شود، به عبارتی در صورتی که یک هفته کاهش وزن بیمار چندان چشمگیر نبود، مشاور تمام علل این کاهش وزن کم را بررسی کرده و در برنامه هفته بعد لحاظ می کند.

تاثیر مشاوره لاغری خوب بر روند کاهش وزن

در صورتی که مشاوره لاغری آنلاین به بهترین شکل اتفاق بیفتد تاثیر زیادی بر روند کاهش وزن دارد. به عنوان مثال یک مشاوره لاغری آنلاین از کیفیت بالایی برخوردار باشد، به طور منظم با بیمار خود ارتباط داشته و پشتیبانی و مناسبی نسبت به رفع مشکلات بیمار دارد. بیمار با یک مشاور خوب می‌تواند مشکلات خود را در کوتاه‌ترین زمان به مشاور انتقال داده و روش های حل و برطرف کردن مشکل را دریافت کنند.

همچنین در صورتی که بیمار به دلیل مشکلات روانشناسی در رژیم غذایی خود دچار مشکلاتی شد، مشاوره آنلاین مناسب توانایی حل مشکلات در کوتاه ترین زمان را نیز باید داشته باشد.

اهمیت داشتن مشاوره لاغری در دوران بارداری چیست؟

اهمیت رژیم در دوران بارداری

از جمله زمان هایی که به خصوص در زنان باعث افزایش وزن می‌شود و در صورت عدم کنترل این افزایش وزن دائمی می‌گردد دوران بارداری است. در دوران بارداری به خاطر تغییراتی که در ترشح هورمون ها سوخت و ساز بدن اتفاق می‌افتد و همچنین به دلیل نیاز بیشتر بدن به تغذیه و استفاده از مواد غذایی خاص افزایش وزن امری طبیعی است، اما در صورتیکه این افزایش وزن کنترل نشده و به بعد از بارداری نیز موکول شود، چاقی اتفاق افتاده و این چاقی باعث مشکلاتی نظیر بیماریهای قلبی عروقی می گردد.

مشاور تغذیه و رژیم لاغری آنلاین زیر نظر یک مشاور تغذیه خوب در این دوران اهمیت بسیار زیادی دارد تا از افزایش وزن غیر عادی و همچنین مشکلاتی که به دلیل تغذیه در بدن فرد به وجود می آید جلوگیری شود، به عنوان مثال یکی از مشکلات رایج در میان زنان باردار که به خاطر تغذیه اشتباه اتفاق می‌افتد دیابت بارداری است که با رژیم غذایی مناسب تا حد زیادی می توان از این مشکل جلوگیری کرد.

نفش مشاور لاغری و استفاده از سایت مشاوره لاغری آنلاین

البته در این دوران نیز رژیم نباید به صورت خودسرانه و با حذف و کاهش وعده های غذایی انجام شود، بلکه باید زیر نظر یک متخصص تغذیه مجرب و با راهنمایی های یک مشاور تغذیه خوب اتفاق بیفتد. به دلیل مشکلاتی که رفت و آمد در این دوره دارد، استفاده از رژیم‌های غذایی آنلاین و دریافت رژیم از سایت مشاوره لاغری آنلاین برای زنان باردار به صرفه تر و راحت تر است. دریافت رژیم از سایت مشاور لاغری آنلاین تا حد زیادی نیاز به خروج از منزل را کاهش داده و می‌تواند به ارتباط منظم تر و بهتر بیمار با مشاور کمک کند.

نفش مشاور لاغری و استفاده از سایت مشاوره لاغری آنلاین

نفش مشاور لاغری و استفاده از سایت مشاوره لاغری آنلاین

مشاوره لاغری چه تاثیری در کاهش وزن کودکان و نوجوانان دارد؟

چاقی در همه گروه های سنی خطرناک است، اما در کودکان و نوجوانان می‌توانند باعث زمینه سازی مشکلات زیادی شود. دیابت نوع ۱ بیشتر در کودکان و نوجوانان اتفاق می‌افتد که در کودکان و نوجوانانی که به چاقی مبتلا هستند، ابتلا به این نوع دیابت بیشتر دیده می شود،

همچنین کودکان چاق نسبت به سایر همسالان خود انرژی کمتری داشته و توان کمتری برای تحرک و بازی کردن دارند، این مسئله در ارتباط آنها با هم سن و سال ها تاثیر زیادی می گذارد. از مسائلی که چاقی می تواند برای نوجوانان به وجود آوردريال کاهش اعتماد به نفس و عدم توانایی حضور موفق آنها در جامعه است، به همه این دلایل نیاز به رژیم غذایی مناسب در این دوران سنی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

در صورتی که رژیم لاغری نظر یک مشاوره لاغری خوب انجام گیرد تن یک برنامه منظم برای کودک و نوجوان ساده‌تر می‌شود، همچنین به دلیل این که بسیاری از کودکان و نوجوانان تمایلی به وقت گذاشتن برای مراجعه حضوری به پزشک یا مشاور لاغری را ندارند استفاده از مشاوره لاغری آنلاین می تواند، در تناسب اندام بهتر و داشتن رژیم غذایی سالم برای آنها کمک کننده باشد.

مشاوره لاغری چه تاثیری در کاهش وزن کودکان و نوجوانان دارد؟

مشاوره لاغری چه تاثیری در کاهش وزن کودکان و نوجوانان دارد؟

آیا مشاوره لاغری آنلاین برای سالمندان نیز وجود دارد؟

اصولاً سالمندان از بدن ضعیف تری برخوردار هستند و امکان ابتلا به بیماری ها در آنها بیشتر از سایر گروه های سنی است، همچنین به دلیل کهولت سن و کاهش عملکرد سلول ها بافت های بدن در صورت بروز یک مشکل عوارض آن در این دسته از افراد شدیدتر دیده می‌شود.

همچنین به دلیل تحلیل استخوان ها و کاهش کلسیم و ویتامین های بدن در این گروه سنی در صورت چاقی این افراد به درد های بیشتری نسبت به هم سن و سالان خود مبتلا می شوند و تمام این دلایل لاغری برای گروه سنی سالمند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. سالمندان لاغر سلامتی بیشتری داشته و تنفس و بیماری هایی که در نتیجه افزایش سن در افراد به وجود می‌آید در آنها کمتر دیده می شود.

بنابراین داشتن یک رژیم لاغری مناسب برای سالمندان نیز از اهمیت زیادی برخوردار است، این رژیم لاغری باید تمام گروه های غذایی مورد نیاز را شامل شود، اما بسیاری از سالمندان به دلیل مشکلات جسمی و تنفسی امکان حضور در بیرون از منزل برای ساعت های طولانی را نداشته یا انتظار در مراجعات حضوری به مشاور لاغری برای آنها دشوار است، برای این دسته از افراد نیز استفاده از برنامه‌های لاغری آنلاین و دریافت رژیم از سایت مشاوره لاغری آنلاین به صرفه تر و کاراتر است.

آیا مشاوره لاغری آنلاین برای سالمندان نیز وجود دارد؟

آیا مشاوره لاغری آنلاین برای سالمندان نیز وجود دارد؟

در یک مشاوره لاغری آنلاین چه نکاتی برای نتیجه گیری بهتر توصیه می شود؟

مشاوره لاغری آنلاین نیز مانند مشاوره حضوری نیازمند انجام یک سری وظایف توسط بیمار و مشاور است که در این جا به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

نکات دریافتی از مشاور لاغری برای نتیجه گیری بهتر

برای داشتن یک نتیجه موفق از رژیم لاغری آنلاین نیاز است که برخی نکات توسط مشاور بررسی شده و به بیمار ارائه شوند. به عنوان مثال در صورتی که بیمار بیماری های خاص دیگری داشته باشد که در روند کاهش وزن و تاثیرگذار باشد، راه‌حل این بیماری ها باید به فرد گفته شود

همچنین در صورتی که کاهش وزن برای یک دوره به خصوص از حد زیادی بیشتر نشوند، مشاوره لاغری آنلاین باید آزمایشات لازم را برای بیمار مشخص کند تا اشکال برنامه مشخص شود، همچنین بسیاری از بیماران که مشاور لاغری آنلاین مراجعه می‌کنند، در نحوه تنظیم برنامه و چگونگی پخت و آماده سازی غذا مشکل دارند، این مورد نیز باید توسط مشاور به بیمار گفته شده و به طور کامل برای وی مشخص شود.

همچنین برای بیماران شاغل باید برنامه متفاوت با بیمارانی که بیشتر ساعات خود را در خانه هستند، تنظیم شود، به دلیل دسترسی متفاوت این دو دسته به مواد غذایی.

وظایف بیمار در یک مشاوره آنلاین

اما برای گرفتن نتیجه بهتر از یک مشاوره لاغری آنلاین بیمار نیز وظایف به خصوصی دارد. از جمله وظایف بیمار در یک مشاوره آنلاین دادن اطلاعات به طور دقیق و با صداقت کامل است. بیمار نباید برای بهتر جلوه دادن خود وزن خود را به کمتر از چیزی که هست به مشاوره اعلام کند، یا در صورت عدم رعایت رژیم غذایی در یک دوره این مسئله را به گونه‌ای دیگر برای مشاور بازگو کند.

در صورتی که بیمار در رژیم غذایی خود با مشکلی مواجه باشد، نباید خودسرانه رژیم را تغییر دهد یا مواد غذایی را با هم جایگزین کند، به عنوان مثال بیمار نباید به شکل دلخواه برنج را با نان جایگزین کند یا گوشت سفید را با گوشت قرمز و تمام این مسائل باید بعد از مشورت با مشاور و توصیه وی انجام گیرد تا نتیجه گیری از رژیم لاغری آنلاین نیز مانند مشاوره حضوری بیشتر شود.

در رژیم های لاغری آنلاین چه نکاتی باید رعایت شوند؟

ارتباط مداوم بیمار با مشاور در رژیم غذایی آنلاین نیز مانند رژیم های حضوری از مسائل مهمی است که باعث تاثیرگذاری برنامه غذایی می شود، همچنین رعایت مو به مو رژیم غذایی در رژیم های آنلاین نیز باید مانند رژیم های حضوری انجام گیرد تا نتیجه رژیم به بهترین شکل نشان داده شود.

از دیگر مسائلی که به رژیم های لاغری آنلاین کمک می کند تا بهترین نتیجه گرفته شود، انجام فعالیتهایی است که توسط مشاور تغذیه خوب در کنار رژیم لاغری مشخص می شود، به عنوان مثال در صورتی که زمانی برای پیاده روی و ورزش های در منزل برای بیمار مشخص شود، این موارد باید به طور دقیق و کامل انجام گیرد تا نتیجه رژیم مثبت تر باشد.

روش های پیدا کردن بهترین سایت مشاوره لاغری آنلاین چیست؟

برای پیدا کردن سایت مشاوره لاغری آنلاین خوب روش های بسیاری وجود دارد که بهترین آنها جستجو در موتورهای جستجوگر مانند گوگل است. سایتهای مشاوره لاغری آنلاین خوب معمولاً در ابتدای لیست جستجو قرار می‌گیرند و بازدید کننده بیشتری دارند، همچنین می توان با بررسی نظرات کاربران و نتیجه کاربرانی که از رژیم‌های غذایی این سایت استفاده کردند اعتبار سایت لاغری را سنجید.

از دیگر روش هایی که می توان به وسیله آن سایت لاغری آنلاین خود را پیدا کرد توجه به توصیه اطرافیان و مشورت با افرادی است که از این طریق کاهش وزن داشته اند، البته تمام این مسائل برای انتخاب سایت خوب تاثیرگذار است که فرد اطلاعات کامل و دقیقی را به مشاور خود ارائه دهد.

بهترین سایت مشاوره لاغری آنلاین چه ویژگی هایی دارد؟

از جمله ویژگی‌های سایت مشاور لاغری آنلاین خوب می توان به پشتیبانی ۲۴ ساعته در سایت اشاره کرد. بسیاری از افراد در دسترسی به اینترنت محدودیت هایی دارند که به دلیل محدودیت های این افراد سایت باید به صورت ۲۴ ساعته در دسترس باشد، همچنین بیماران باید توانایی ارتباط با مشاور و پشتیبان خود را از طریق روش های مختلفی داشته باشند، روش‌ها می‌تواند شامل شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، ایمیل و مواردی از این دست باشند.

از دیگر ویژگی های یک سایت خوب نظم سایت است، در واقع بیمار باید بتوانند برنامه خود را از بخش مشخص پیدا کرده و سوالات خود را در قسمت جداگانه عنوان کند، همچنین برای ورود اطلاعات خود امکان تغییر و ویرایش را داشته باشد.

بهترین سایت مشاوره لاغری آنلاین چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین سایت مشاوره لاغری آنلاین چه ویژگی هایی دارد؟

سایت خوب معمولاً از قالب بندی خوبی برخوردار است و در زمان های ترافیک اینترنت امکان دسترسی به آن به سادگی میسر است.

با توجه به نقشی که مشاور تغذیه در رژیم غذایی اصولی و کاهش وزن صحیح دارد، یک سایت مشاوره لاغری آنلاین خوب باید اطلاعات عمومی لازم را به صورت مقالات در اختیار کاربران خود بگذارد.

در این بخش به پایان مقاله ی سایت مشاوره لاغری آنلاین رسیدیم و امیدوار هستیم که نکات مطرح شده در خصوص سایت مشاوره لاغری آنلاین برای شما مفید بوده باشند.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید